مرور دوره 6, شماره 21 بر اساس تاریخ انتشار

  • چارچوب فراگیر اعمال تغییرات سازمانی 

    آزرمجو, هانیه؛ رحمان سرشت, حسین؛ ناصحی فر, وحید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-05-22)
    برخورداری از مدلی یکپارچه برای مدیریت تغییرات می‌تواند پیچیدگی ذاتی تغییر را با تشخیص رابطه میان عناصر حیاتی، ساده کند. به دلیل پویایی عوامل مؤثر بر تغییرات سازمانی و برهم‌کنشی آن‌ها بر یکدیگر، تدوین مدلی ایستا چندان راهگشا ...

  • الگوی توسعه راهبردی همراه بانک در ایران 

    قراچه, منیژه؛ محمدی پور, معصومه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-05-22)
    ادراکات مصرف‌کنندگان ازجمله عوامل اثرگذار بر استفاده از فناوری جدید است. در این پژوهش با تمرکز بر عوامل سودمندی درک شده، اعتماد درک شده و ریسک درک شده به تعیین نحوه اثرگذاری این عوامل بر کاربرد همراه بانک پرداخته‌شده است. ...

  • سنجش آمادگی سازمانی در بهره‌گیری از فنآوری آر اف آی دی 

    آقاجانی, حسنعلی؛ صمدی میارکلایی, حسین؛ ترابی, مجید؛ صمدی میارکلایی, حمزه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-05-22)
    یکی از ابزارهایی که امروزه بسیار در زنجیره تأمین از آن بحث و به‌عنوان توانمندساز آن یاد می‌شود، مبحث شناسایی از طریق امواج رادیویی یا RFID است. امواج رادیویی روشی برای شناسایی خودکار که متکی بر جمع‌آوری و بازیابی اطلاعات ...

  • راهبرد ارتقاء شایستگی‌های استقرار سیستم اطلاعات راهبردی مراکز پژوهشی 

    یزدان پناه, احمد علی؛ امینی حاجی باشی, آناهیتا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-05-22)
    در این مقاله کسب شایستگی کلیدی در زمینه عوامل مؤثر بر استقرار سیستم اطلاعات راهبردی مراکز پژوهشی در جامعه آماری متشکل از کلیه اعضای هیئت‌علمی و کارشناسان گروه‌های علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور انجام پذیرفته ...

  • تبیین الگوهای بومی توسعه دانش ملی 

    حمیدی زاده, محمدرضا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-05-22)
    هدف این مقاله تبیین الگوهای توسعه علم و دانش در چارچوب ‌نظریه‌پردازی در سطح زیربنایی و نیز عرضه نظریه الماس و تجربه برای توسعه دانش ملی- بومی است. مقاله به پایه‌ریزی مبانی و اصول نظریه‌های شناخت‌شناسی علم و دانش می‌پردازد. ...

  • رهبری راهبردی و عجین‌شدگی شغلی و هویت سازمانی 

    اکرانی, سید مهدی؛ لطیفی, میثم (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-05-22)
    این مقاله مدلی را ارائه و آزمون می‌کند که از طریق آن درک بهتری نسبت به پیامدهای رهبری راهبردی مبتنی بر جهت‌­دهی راهبردی، بهر‌ه­برداری و نگهداری قابلیت‌های هسته­ای، توسعۀ سرمایه انسانی، پایداری فرهنگ مشارکت اثربخش، تأکید ...

  • مدیریت دانش مشتری و قابلیت‌های انطباق با محیط 

    هادیزاده مقدم, اکرم؛ طبرسا, غلامعلی؛ حمیدیان, محمد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-05-22)
    این پژوهش به تبیین رابطه میان مدیریت دانش مشتری و قابلیت­‌های انطباق با محیط می­‌پردازد. از یک سو با توجه به نقش محوری مشتری در محیط­‌های رقابتی که در نظریاتی همچون نظریه دلتا به­ روشنی بیان شده است و از سوی دیگر باتوجه ...

  • مالکیت مدیریتی و محافظه‌کاری حسابداری 

    جان افزایی, نصرالله؛ حسنی, محسن (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-05-22)
    مدیران با توجه به انگیزه‌های گوناگون، درصدد شناسایی سریع‌تر سودها و به تأخیر انداختن زیان‌ها و هزینه‌ها هستند. محافظه‌کاری محدودیتی است که توانایی و تمایل این رفتار فرصت‌طلبانه را از مدیران می‌گیرد. هیات مدیره شرکت به‌عنوان ...