• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت دانش مشتری و قابلیت‌های انطباق با محیط

    (ندگان)پدیدآور
    هادیزاده مقدم, اکرمطبرسا, غلامعلیحمیدیان, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.168 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به تبیین رابطه میان مدیریت دانش مشتری و قابلیت­‌های انطباق با محیط می­‌پردازد. از یک سو با توجه به نقش محوری مشتری در محیط­‌های رقابتی که در نظریاتی همچون نظریه دلتا به­ روشنی بیان شده است و از سوی دیگر باتوجه به تلاش سازمان­‌ها برای کسب مزیت رقابتی پایدار به‌­ویژه در محیط‌­های پویا و متلاطم که در مفهوم قابلیت‌­های انطباق با محیط به­‌خوبی متبلور شده است. انتظار می‌­رود بررسی توامان دو مقوله مدیریت دانش مشتری و قابلیت­‌های انطباق با محیط بتواند راهگشای برخی از مسائل موجود در دنیای رقابت باشد. لذا بررسی رابطة مدیریت دانش مشتری و قابلیت‌­های انطباق با محیط، محور این پژوهش قرار گرفته است. در این راستا 16 فرضیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند و نتیجة آزمون­‌ها در سطح اطمینان 95% رابطة مثبت و معنادار پنج فرضیه را تأیید کردند که عبارت‌­اند از: رابطة "مدیریت دانش مشتری" و مؤلّفة " شناسایی" در قابلیت‌­های انطباق با محیط، رابطة مؤلّفة "دانش دربارة مشتری" در مدیریت دانش مشتری و "قابلیت­‌های انطباق با محیط"، رابطة مؤلّفة "دانش دربارة مشتری" در مدیریت دانش مشتری و مؤلّفة "شناسایی" در قابلیت­‌های انطباق با محیط، رابطة مؤلّفة "دانش دربارة مشتری" در مدیریت دانش مشتری و مؤلّفة "تصاحب" در قابلیت­‌های انطباق با محیط، رابطة مؤلّفة "دانش از مشتری"در مدیریت دانش مشتری و مؤلّفة "شناسایی" در قابلیت­‌های انطباق با محیط.
    کلید واژگان
    قابلیت‌های انطباق با محیط
    جریان‌های دانش مشتری
    شناسایی
    تصاحب
    مدیریت تهدیدها و آرایش مجدد

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار،‌دانشگاه شهید بهشتی،‌ تهران
    کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی،‌تهارن
    کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، تهران

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88736.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186909

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب