مدیریت دانش مشتری و قابلیتهای انطباق با محیط
(ندگان)پدیدآور
هادیزاده مقدم, اکرمطبرسا, غلامعلیحمیدیان, محمدنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به تبیین رابطه میان مدیریت دانش مشتری و قابلیتهای انطباق با محیط میپردازد. از یک سو با توجه به نقش محوری مشتری در محیطهای رقابتی که در نظریاتی همچون نظریه دلتا به روشنی بیان شده است و از سوی دیگر باتوجه به تلاش سازمانها برای کسب مزیت رقابتی پایدار بهویژه در محیطهای پویا و متلاطم که در مفهوم قابلیتهای انطباق با محیط بهخوبی متبلور شده است. انتظار میرود بررسی توامان دو مقوله مدیریت دانش مشتری و قابلیتهای انطباق با محیط بتواند راهگشای برخی از مسائل موجود در دنیای رقابت باشد. لذا بررسی رابطة مدیریت دانش مشتری و قابلیتهای انطباق با محیط، محور این پژوهش قرار گرفته است. در این راستا 16 فرضیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند و نتیجة آزمونها در سطح اطمینان 95% رابطة مثبت و معنادار پنج فرضیه را تأیید کردند که عبارتاند از: رابطة "مدیریت دانش مشتری" و مؤلّفة " شناسایی" در قابلیتهای انطباق با محیط، رابطة مؤلّفة "دانش دربارة مشتری" در مدیریت دانش مشتری و "قابلیتهای انطباق با محیط"، رابطة مؤلّفة "دانش دربارة مشتری" در مدیریت دانش مشتری و مؤلّفة "شناسایی" در قابلیتهای انطباق با محیط، رابطة مؤلّفة "دانش دربارة مشتری" در مدیریت دانش مشتری و مؤلّفة "تصاحب" در قابلیتهای انطباق با محیط، رابطة مؤلّفة "دانش از مشتری"در مدیریت دانش مشتری و مؤلّفة "شناسایی" در قابلیتهای انطباق با محیط.
کلید واژگان
قابلیتهای انطباق با محیطجریانهای دانش مشتری
شناسایی
تصاحب
مدیریت تهدیدها و آرایش مجدد
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشیار،دانشگاه شهید بهشتی، تهرانکارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی،تهارن
کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، تهران
شاپا
2228-68532676-6744




