مرور دوره 3, شماره 3 بر اساس عنوان

  • ارزشیابی تطبیق‌پذیر و تخمین سطح دانش با استفاده از مدل دانش و به کمک شبکه بیزی 

    کاردان, احمد؛ کاردان, صمد (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-06-22)
    در سیستم‌های مدیریت یادگیری1 همواره ارزشیابی میزان دانش یادگیران بعنوان یک مسأله مهم مطرح است. روش‌های ابتدایی ارزشیابی دانش یادگیران تنها به محاسبه امتیاز کسب شده در آزمون‌هایی بسنده می‌کنند که سؤالات ...

  • ارزیابی میزان آگاهی دانشجویان مقطع کارشناسی از موضوع مدیریت مواد زاید جامد در محیط زیست 

    علوی مقدم, سید محمد رضا؛ دلبری, اعظم سادات (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-06-22)
    هدف از انجام این تحقیق، ارزیابی میزان آگاهی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رابطه با مواد زاید است. در این رابطه، 200 پرسشنامه در بین دانشجویان شش دانشکده توزیع وپس از تکمیل جمع آوری گردید. داده­های به ...

  • تجربه آموزش طراحی در مدارس معماری 

    علی الحسابی, مهران؛ نوروزیان ملکی, سعید (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-06-22)
    این نوشتار در پی تأکید بر آموزش معماری کارآمدتر است تا معماران قادر به خلق محیط­هایی انسانی در راستای پاسخ به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و محیطی طراحی شوند. منظور از محیط­های انسانی، محیط­هایی است که فعالیت­های انسانی ...

  • تعیین ضریب شدت تنش با قابلیت اطمینان بالا به وسیله تخمین خطا و حل تطبیقی در اجزای محدود 

    حسنی, بهروز؛ گنجعلی, احمد؛ امدادی, محسن (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-06-22)
    امروزه استفاده از روش های عددی به ویژه روش اجزای محدود، در حل مسائل متفاوت کاربرد فراوانی دارد. از آنجا که این روش­ها تقریبی هستند، داشتن درکی واقعی از میزان و نحوه­ی توزیع خطاها اهمیت بسیار زیادی دارد. از این‌ رو ...

  • "معماری گروهی" حلقه مفقوده در آموزش طراحی معماری 

    فرنگ, مظفر؛ خاک زند, مهدی؛ چنگیز, فهیمه؛ فرشادفر, لیلا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-06-22)
    معماری گروهی موضوعی راهبردی و بحث برانگیز در موفقیت فرایند طراحی معماری امروز محسوب می­شود. همان طور که    می­دانیم؛ گروه فقط به مثابه مجموعه‌ای از افراد عمل نمی ...

  • مقایسه روش‌های سنتی، نرم افزاری و ترکیبی در آموزش سیستم‌های باربر جانبی ساختمان‌ها 

    مظلوم, موسی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-06-22)
    سیستم­های باربر جانبی ساختمان به چهار دسته تقسیم می­شوند که عبارتند از قاب خمشی، دیوار برشی، بادبند‌‌، و مختلط (که ترکیبی از سه حالت فوق است). امروزه استفاده از سیستم های مختلط با قاب خمشی و دیوار برشی در سازه­های ...