• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه روش‌های سنتی، نرم افزاری و ترکیبی در آموزش سیستم‌های باربر جانبی ساختمان‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    مظلوم, موسی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    744.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سیستم­های باربر جانبی ساختمان به چهار دسته تقسیم می­شوند که عبارتند از قاب خمشی، دیوار برشی، بادبند‌‌، و مختلط (که ترکیبی از سه حالت فوق است). امروزه استفاده از سیستم های مختلط با قاب خمشی و دیوار برشی در سازه­های بتن مسلح بلند رشد فزاینده­ای یافته است و نحوه آموزش آن به مهندسان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد اهمیت ویژه­ای دارد. نکته مهم آن است که طبق استاندارد 2800 و آیین نامه آبا، موضوع تحلیل و طراحی این نوع سازه­های مختلط قدری پیچیده شده و لازم است در محاسبه آنها از ممان اینرسی مقطع­های ترک خورده استفاده شود. در این مقاله نحوه آموزش این سیستم ها به سه روش سنتی، نرم افزاری، و ترکیبی با یکدیگر مقایسه شده­اند. نتیجه مطالعات آماری انجام شده بر روی نتایج تدریس با این سه روش آن است که استفاده از سیستم ترکیبی تئوریک و نرم افزاری در آموزش افراد برای تحلیل و طراحی سازه­های مختلط موفق­تر از دو روش دیگر است. تنها نکته منفی آموزش با این روش آن است که مدت زمان لازم برای آموزش نسبت به دو حالت قبل تا حدود دو برابر افزایش می­یابد. البته با در اختیار قرار دادن بخشی از اطلاعات و مثال­های حل شده به صورت جزوه آماده، این زمان کاهش می­یابد و به حدود 5/1 برابر  روش­های قبلی می­رسد.
    کلید واژگان
    سازه
    بتن مسلح
    قاب خمشی
    دیوار برشی
    ترک خوردگی
    آموزش
    معماری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2009-06-22
    1388-04-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی عمران،دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،تهران،ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2009.1328
    http://jte.sru.ac.ir/article_1328.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185502

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب