مرور دوره 4, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار

  • ارزیابی میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه ها 

    منتظر, غلامعلی؛ داراب, بهناز (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-03-21)
    فنّاوری اطلاعات، به تعاملات علمی شکل دیگری بخشیده و بر چگونگی کسب و انتقال دانش در جامعه تأثیر زیادی داشته است. دانشگاه­ها و مراکز علمی به عنوان مراکز اصلی خلق و انتقال علم، به تدریج شکل دیگری را به خود خواهند گرفت. ...

  • اصول طراحی فضاهای آموزشی کودکان بر اساس مدل خلاقیت 

    شفایی, مینو؛ مدنی, رامین (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-03-21)
    در سال­های اخیر، جمعیت قابل توجه کودکان در ایران، سبب توجه ویژه به مسأله آموزش و فضاهای آموزشی کودکان شده است. متاسفانه در ایران، اکثر دبستان­ها و مهدکودک­ها در فضاهای فاقد طراحی ...

  • طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی در مؤسسات آموزش عالی 

    اناری نژاد, عباس؛ ساکتی, پرویز؛ صفوی, سید علی اکبر (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-03-21)
    هدف کلی این مقاله ارائه یک چارچوب مفهومی برای ارزشیابی برنامه­های یادگیری الکترونیکی است که با بررسی گسترده پیشینه تحقیقات در زمینه ارزشیابی یادگیری الکترونیکی، 9 سؤال اساسی مورد تأکید قرار گرفت و براساس آنها هفت ...

  • آموزش معماری امروز و چالش‌های آینده 

    گرجی مهلبانی, یوسف (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-03-21)
    امروزه نگرانی درباره آینده آموزش معماری، در حال گسترش است. به نظر می‌رسد مدل‌های امروزی آموزش و تمرین معماری ممکن است مناسب چالش‌های آینده نباشند. در مدارس معماری، بیشتر به آموزش تاریخ معماری پرداخته می‌شود و یا ...

  • بررسی تطبیقی دیدگاه‌های استادان و مدیران اجرایی درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره‌های آموزش مجازی 

    عبداللهی, سید مجید؛ زمانی, بی بی عشرت؛ ابراهیم زاده, عیسی؛ زندی, بهمن؛ زارع, حسین (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-03-21)
    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تطبیقی دیدگاه اساتید و مدیران مسئول برگزاری دوره‌های آموزش مجازی در دانشگاه اصفهان، در رابطه با موانع مشارکت استادان در این دوره‌ها می‌باشد. هدف دیگر پژوهش، بررسی روابط احتمالی موجود  بین ...

  • تأثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املا نویسی دانشآموزان مبتنی بر اصول طراحی 

    ضرابیان, فروزان؛ رستگار پور, حسن؛ زندی, بهمن؛ سرمدی, محمد رضا؛ فرج اللهی, مهران (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-03-21)
    هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املانویسی دانش آموزان مقطع سوم دبستان مبتنی بر اصول  طراحی آموزشی می­باشد. این پژوهش به صورت نیمه تجربی انجام پذیرفته است. ...

  • تأثیر آموزش فعال درس جمعیت و تنظیم خانواده در یادگیری دانشجویان فنی و مهندسی 

    ذاکری, علیرضا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-03-21)
    افزایش رشد جمعیت، بیشترتوسط جوانان که نزدیک به نیمی ازجمعیت کشورمان را تشکیل می دهند، ایجاد می شود که بخش عمده آن شامل دانشجویان فنی و مهندسی است.  آگاهیاین ...