• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املا نویسی دانشآموزان مبتنی بر اصول طراحی

    (ندگان)پدیدآور
    ضرابیان, فروزانرستگار پور, حسنزندی, بهمنسرمدی, محمد رضافرج اللهی, مهران
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    916.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املانویسی دانش آموزان مقطع سوم دبستان مبتنی بر اصول  طراحی آموزشی می­باشد. این پژوهش به صورت نیمه تجربی انجام پذیرفته است. جامعه و نمونه آماری این پژوهش شامل 62 نفر دانش آموز دختر پایه سوم دبستان مدرسه شهید مهدوی منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران می­باشند. روش     نمونه­گیری در این پژوهش، تصادفی ساده بوده است. نمونه­ها به دو گروه مساوی تقسیم و گروه آزمایش درس املا را با تأکید اصلی بر استفاده از برنامه تحت شبکه (محقق ساخته) به مدت سه ماه دریافت نمودند. گروه گواه نیز با استفاده از روش­های سنتی مورد آموزش قرار گرفتند.تجزیه و تحلیل داده­های به دست آمده با استفاده از میانگین و آزمون آماریt گروه­های مستقل، نشان داد که بین استفاده از برنامه یادگیری الکترونیکی تحت شبکه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع سوم دبستان در درس املا و مؤلفه­های وابسته به آن شامل مهارت­های دیداری، شنیداری و حرکتی در املانویسی ارتباط معنی­داری وجود دارد. همچنین بین پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان در درس املا با استفاده از روش آموزش تحت شبکه و روش سنتی تفاوت معنی­داری قابل مشاهده است. به علاوه بین قابلیت­های پیش نیاز در درس املا شامل مهارت­های دیداری، شنیداری و حرکتی در پس آزمون گروه کنترل و آزمایش تفاوت معنی­داری مشاهده گردید. نتایج در خصوص تفاضل نمرات پس آزمون گروه کنترل و آزمایش در املا فارسی تفاوت معنی­داری نشان داد.  دیکشنری - مشاهده فرهنگ لغت با جزئیات  
    کلید واژگان
    یادگیری الکترونیکی
    دانش آموزان سوم دبستان
    مهارت امال نویسی
    اصول طراحی آموزشی
    فناوری آموزش- دوره ابتدایی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2010-03-21
    1389-01-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    برنامه ریز آموزش از راه دور، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
    دانشکده علوم انسانی،دانشگاه تربیت معلم،تهران،ایران
    دانشکده علوم انسانی،دانشگاه پیام نور ،تهران،ایران
    دانشکده علوم انسانی،دانشگاه پیام نور ،تهران،ایران
    دانشکده علوم انسانی،دانشگاه پیام نور ،تهران،ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2010.1350
    http://jte.sru.ac.ir/article_1350.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185489

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب