دوره 3, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • مدل اتوماسیون سلولی، روشی نوین در شبیه سازی رشد شهری 

    رضازاده, راضیه؛ میراحمدی, مهرداد (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-09-23)
    مدل­سازی و شبیه­سازی رشد شهری، می­تواند ابزار بسیار مفیدی برای تشریح روابط متقابل بین محیط انسان­ساخت و محیط طبیعی- به منظور کمک به تصمیم­گیری برنامه­ریزان در شرایط پیچیده- باشد. مدل اتوماسیون سلولی، روشی کارآمد ...

  • آموزش کاهش تأثیر پارامترهای الگوریتم ژنتیک در بهینهیابی سطح مقطع و توپولوژی سازههای خرپایی توسط روش جستجوی چند منظوره 

    طالب پور, محمد حسین؛ کلات جاری, وحیدرضا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-09-23)
    روش بهینه­یابی براساس الگوریتم ژنتیک (GA) از جمله روش­های مفید بهینه­یابی است؛ اما کندی این فرایند بهینه­یابی از طریق GA جهت نیل به نقطه بهینه و ...

  • بازشناسی نقش طبیعت در فضاهای آموزشی 

    مظفر, فرهنگ؛ مهدی زاده سراج, فاطمه؛ میرمرادی, سیده سمیه (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-09-23)
    تغییرات ایجاد شده در نوع زندگی، کودکان را از تجارب روزانه در دنیای طبیعی جدا کرده است. می­توان گفت ارتباط کودکان و طبیعت در دنیای امروز در حال قطع شدن است و مدارس یکی از مهم­ترین فضاها برای برقراری دوباره این ارتباط ...

  • اندازه گیری میزان اثربخشی و کارایی مدل جکسون در یادگیری یادگیرندگان در سیستم یادگیری الکترونیکی تطبیقی 

    تقی یاره, فتانه؛ سیادتی, مولودی؛ عروجی, فاطمه (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-09-23)
    امروزه تحقیقات زیادی در سیستم­های یادگیری تطبیقی مبتنی بر وب، در حال انجام است به نحوی که بتوان سیستم را مطابق سبک یادگیری کاربر، شخصی سازی نمود. تاکنون سبک های یادگیری گوناگونی معرفی شده­اند که از آن میان کارایی ...

  • بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای نظام یادگیری الکترونیکی 

    کمالیان, امین رضا؛ فاضل, امیر (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-09-23)
    در جهان پرشتاب امروزی یادگیری الکترونیکی به عنوان یک ابزار کسب دانش، به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین روند رو به رشدی دست اندرکاران را ملزم به اعمال روش­های علمی و منطقی در اجرا، ارزیابی و مدیریت پروژه­های ...

  • خود ارزشیابی راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامری زبان آموزان 

    مشکوۃ, مریم؛ نصیری فیروز, علیرضا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2009-09-23)
    هدف از این مطالعه، بررسی روش خود ارزشیابی به عنوان راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامر زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان ایرانی است. برای دستیابی به این هدف، 60 دانش‌آموز پسر در دوره راهنمایی با گروه سنی 13 الی ...