بازشناسی نقش طبیعت در فضاهای آموزشی
(ندگان)پدیدآور
مظفر, فرهنگمهدی زاده سراج, فاطمهمیرمرادی, سیده سمیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تغییرات ایجاد شده در نوع زندگی، کودکان را از تجارب روزانه در دنیای طبیعی جدا کرده است. میتوان گفت ارتباط کودکان و طبیعت در دنیای امروز در حال قطع شدن است و مدارس یکی از مهمترین فضاها برای برقراری دوباره این ارتباط میباشد. آنچه که این مقاله به آن پرداخته، جنبههای مختلف کارکرد طبیعت در فضاهای آموزشی است. تفاوت در این کارکردها از این نظر مورد اهمیت است که میتواند عامل مهمی در چگونگی طراحی فضاهای طبیعی و چگونگی حضور آنها در فضاهای آموزشی و در نتیجه کارآمد کردن این فضاها باشد. این مقاله قابلیتهای مختلف طبیعت در رشد، آموزش و پرورش کودک را بازشناسی کرده و به ارائه راهکارهای عملی طراحی با توجه به این قابلیتها خواهد پرداخ
کلید واژگان
معماریمعماری منظر
طراحی مدرسه
رشد کودکان
آموزش
طبیعت
معماری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2009-09-231388-07-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران،تهران،ایراندانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران،تهران،ایران
دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران،تهران،ایران
شاپا
2008-04412345-5462




