بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای نظام یادگیری الکترونیکی
(ندگان)پدیدآور
کمالیان, امین رضافاضل, امیرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در جهان پرشتاب امروزی یادگیری الکترونیکی به عنوان یک ابزار کسب دانش، به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین روند رو به رشدی دست اندرکاران را ملزم به اعمال روشهای علمی و منطقی در اجرا، ارزیابی و مدیریت پروژههای یادگیری الکترونیکی مینماید. از روشهای پیرو عقل و منطق در یادگیری الکترونیکی امکان سنجی و بررسی پیش نیازها، پیش از اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی امکان اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی و آگاهی از پیش نیازهای این نوع یادگیری در دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام شده است. جامعه آماری تمام دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در نیمسال دوم سال تحصیلی 87-86 میباشد و نمونه این پژوهش 332 نفر از دانشجویان انتخاب گردیدند. روش نمونهگیری طبقهای تصادفی بود. ابزار پژوهش پرسشنامه استانداردی بود که قبلاً توسط پژوهشگران دیگری مورد استفاده قرار گرفته بود. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و واریانس) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس یک طرفه ANOVA و آزمون تی T-test) استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان برای شرکت در یادگیری الکترونیکی آمادگی نسبی دارند. به علاوه تحلیل استنباطی دادهها نشان داد که بین دانشجویان دانشکده جغرافیا و علوم تربیتی و دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری از نظر آمادگی برای شرکت در یادگیری الکترونیکی تفاوت معنیداری وجود دارد. اما در بقیه سؤالات پژوهش، تفاوت معناداری مشاهده نشد.
کلید واژگان
یادگیری الکترونیکیامکان سنجی یادگیری الکترونیکی
دانشگاه
امکان سنجی
اموزش الکترونیکی- مجازی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2009-09-231388-07-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه سیستان و بلوچستان،سیستان و بلوچستان،ایرانمدیریت بازرگانی دانشگاه سیستان و بلوچستان،سیستان و بلوچستان،ایران
شاپا
2008-04412345-5462




