• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش و یادگیری
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش و یادگیری
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت بارشناختی در طراحی و تولید محتوای الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    زنگنه, حسینپورجمشیدی, مریمولایتی, الههابوالقاسمی, ابراهیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    528.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر ارائه­ چارچوبی کاربردی از ویژگی­های محتوای آموزشی الکترونیکی بر اساس نظریه بارشناختی است. روش پژوهش حاضر بر اساس تحلیل محتوای کیفی با طرح قیاسی بوده است. به این صورت که ابتدا چند سؤال اساسی در رابطه­ با ویژگی­های محتوای الکترونیکی مطرح شد که عبارت بودند از: ویژگی­های محتوای الکترونیکی از منظر بارشناختی درونی، بارشناختی بیرونی و بارشناختی مطلوب چیست؟ سپس با استفاده از مبانی نظری بارشناختی، مقوله­های اصلی و فرعی سؤالات بالا از طریق تحلیل محتوا کیفی مشخص شد و در نهایت بر اساس یافته­های حاصل از این مرحله از طریق بحث با متخصصان راهکارهای علمی‌اتی برای مدیریت بارشناختی در طراحی و تولید محتوای الکترونیکی در قالب یک چارچوب ارائه گردید. در این پژوهش، جامعه­ی آماری کلیه­ مقاله­هایی بودند که از طریق موتور جستجوی گوگل و بانک­های اطلاعاتی ابسکو، وایلی و ساینس دیرکت قابل دانلود بود. تعداد کل مقاله­های یافته شده در سال 2015 در پایگاه داده­های مذکور 77 مقاله بود که بر اساس روش نمونه­گیری هدفمند، نهایتاً 11 مقاله مورد تحلیل قرار گرفت. نهایتاً تحلیل مقالات منجر به تعیین ویژگی‌های محتوای یادگیری الکترونیکی از منظر سه طبقه­ بارشناختی درونی، بارشناختی بیرونی و بارشناختی مطلوب گردید. چارچوب حاضر از بارشناختی در تحلیل محتوای الکترونیکی می­تواند به طراحان آموزشی در طراحی بهتر محیط­های یادگیری الکترونیکی کمک بکند.
    کلید واژگان
    طراحی و تولید محتوای الکترونیکی
    تحلیل محتوای کیفی
    بارشناختی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-11-22
    1394-09-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا
    دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
    کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

    شاپا
    2476-3861
    2476-4256
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.3925
    http://jti.atu.ac.ir/article_3925.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184778

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب