فناوری آموزش و یادگیری
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
تاثیر آموزش مجازی زبان انگلیسی بر انگیزش یادگیری زبان و علائم نقص توجه/بیش فعالی در دانش آموزان دچار اختلال نقص توجه/بیش فعالی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مجازی زبان انگلیسی بر انگیزش یادگیری زبان و علائم نقص توجه/بیش فعالی در دانش آموزان دچار اختلال نقص توجه/بیش فعالی بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه ...
-
مرور نظاممند مطالعات رباتیک آموزشی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف پژوهش، بررسی دستاوردهای مطالعات رباتیک آموزشی بود. این مطالعه کاربردی، با رویکرد کیفی و به روش مرور نظاممند انجام شد. اسناد و پژوهشهای معتبر ده سال اخیر به عنوان جامعه پژوهش بود که با استفاده از نمونهگیری هدفمند بر ...
-
تأثیر طراحی آموزشی اجتماع کاوشگر در بستر شاد بر مهارتهای استدلال محور دانشآموزان مقطع ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)بررسیهای اخیر تصویر نگرانکنندهای از آموزش الکترونیکی در بستر شبکه شاد برای درس علوم تجربی در مقطع ابتدایی ارائه میدهند. پژوهش حاضر با هدف تأثیر طراحی اجتماع کاوشگر بر مهارتهای استدلال ورزی برای درس علوم تجربی در بستر ...
-
تاثیر راهبردهای یادگیری و نگرش مثبت به مدرسه با نقش واسطهای اهداف پیشرفت بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری و نگرش مثبت به مدرسه با نقش واسطه ای اهداف پیشرفت بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی در دانش آموزان دختر پایه ششم شهر الیگودرز بود. روش تحقیق از نوع کاربردی و توصیفی- پیمایشی ...
-
ارائه مدل علی پیش بینی رضایتتحصیلی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده با توجه به نقش واسطه ای باورهای خودکارآمدی در میان دانشجویان دورههای مجازی دانشگاه شیراز
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)رضایتتحصیلیاز جمله عوامل کلیدی جهت ایجاد وتوسعه تجارب رقابتی در جوزه آموزش عالی محسوب میشود بهنحوی که جلب رضایت تحصیلی فراگیران به وفاداری آنها کمک نسبت به موسسه محل تحصیلخواهد کرد. همچنین بررسیرضایتدانشجویان درافزایشآگ ...
-
بررسی رابطهی دانش تیپک و مهارت های ارزشیابی آنلاین معلمان دوره ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف این پژوهش بررسی رابطه بین دانش تیپک و مهارتهای ارزشیابی آنلاین معلمان دوره ابتدایی شهر شاهین شهر است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان دورهی ابتدایی شهر شاهین شهر استان اصفهان در سال تحصیلی 1402-1401 بود که ...
-
نقش برنامه مدرسه تلویزیونی بر عملکرد تحصیلی کیفی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی با میانجی-گری درگیری تحصیلی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش برنامهی «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش، بر میزان عملکرد تحصیلی کیفی دانشآموزان با میانجیگری درگیری تحصیلی، در ایام کرونا میباشد. روش پژوهش پیمایشی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری، ...
-
کاربرد تکنولوژی واقعیت افزوده هولوپورت در آموزش مبتنی بر نظریه ارتباطگرایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)پژوهش حاضر با هدف ارائه راهکار مناسب برای استفاده از فناوری واقعیت افزوده هولوپورت به منظور توسعه، تسهیل و عینیت یافتن فرآیند ارتباط در آموزش براساس نظریه ارتباطگرایی صورت گرفت. مسأله پژوهش نحوه کاربرد واقعیت افزوده در ...
-
بهکارگیری واکاوی یادگیری بهمنظور افتراق محیطهای یادگیری مبتنی بر ویدئو
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر ویدئو افتراقی در مقایسه با یادگیری مبتنی بر ویدئو معمولی بر یادگیری، یادگیری خودتنظیم و رضایت از دوره یادگیرندگان با رویکردی نوآورانه بود. اهمیت درنظرگرفتن نیازها و ویژگیهای ...
-
ارزیابی اجرای دروس دوره اول ابتدایی در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی اجرای دروس دوره اول ابتدایی شبکه آموزشی دانش آموزی از دید معلمان این دوره بود تا تصویری از ابعاد ارائه خدمات پشتیبانی، ارائه خدمات زیرساختی و فنی در برنامه شاد به برنامه ریزان و طراحان برنامه ...
-
سیر آینده حاکمیت فناوری در آموزش عالی ایران: رویکردی فراترکیبی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)هدف از این پژوهش بررسی مؤلفههای آیندهپژوهی حکمرانی فناوری در آموزش عالی ایران مبتنی بر روش فراترکیب است. این پژوهش از نظر نوع داده کیفی، با رویکرد استقرایی و به روش فراترکیب و با استفاده از الگوی سندلوسکی و باروست انجام ...
-
واکاوی مبانی اخلاقی نظارت بر فعالیتهای مجازی دانشآموزان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)هدف از این پژوهش واکاوی مبانی اخلاقی نظارت بر فعالیتهای مجازی دانشآموزان بود. این پژوهش از نظر هدف توسعه ای-کاربردی و از نظر روش آمیخته کیفی-کمی با رویکرد اکتشافی متوالی بود. میدان پژوهش بخش کیفی شامل 22 نفر از مدیران ...
-
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر رضایتمندی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از تحصیل مجازی در دوران کرونا
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)پس از شیوع کرونا و ارائه آموزشها در فضای مجازی، چالشهایی برای دانشجویان، نظام آموزش عالی و نهاد سلامت ایجاد شد. هدف مطالعه حاضر، بررسی میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان البرز از تحصیل ...
-
تحلیل استراتژیک وضعیت آموزش تلفیقی در مقطع متوسطه شهرستان کوهرنگ
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)هدف از انجام این پژوهش بررسی وضعیت آموزش تلفیقی در مقطع متوسطه شهرستان کوهرنگ بود. برای اجرای آن از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد. پژوهش دارای دو جامعه آماری بود. گروه اول خبرگان علمی، خبرگان اجرایی و گروه دوم مدیران مدارس، ...
-
مقایسه سرزندگی تحصیلی، خودناتوان سازی تحصیلی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی در آموزش مجازی و حضوری
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-03-20)هدف: پژوهش حاضر باهدف مقایسه سرزندگی تحصیلی، خودناتوان سازی تحصیلی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی در آموزش مجازی و حضوری انجام شد.روش: پژوهش حاضر از نوع علی مقایسهای بود. جامعهی موردنظر پژوهش حاضر را کلیه ...
-
اثربخشی راهبرد تدریس مبتنی بر فناوری بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-03-20)این پژوهش باهدف بررسی اثربخشی راهبرد یادگیری فعال مبتنی بر فناوری بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی در درس علوم تجربی انجام شده است. روش پژوهش بر اساس ماهیت شبه تجربی با طرح پیشآزمون – پسآزمون و گروه ...
-
ارائه مدل علّی اشتیاق تحصیلی بر اساس ارزشیابی دانشجویان از اثربخشی تدریس برخط با نقش واسطه ای خودکارآمدی یادگیری برخط
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-03-20)پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل علّی اشتیاق تحصیلی بر اساس ارزشیابی دانشجویان از اثربخشی تدریس برخط با نقش واسطهای خودکارآمدی یادگیری برخط صورت گرفت. روش پژوهش به لحاظ هدف، بینادی و به لحاظ نوع داده های گردآوری شده، کمی و ...
-
طراحی محیط یادگیری مبتنی بر رویکرد تلفیقی با تاکید بر حوزههای آموزش و یادگیری
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-03-20)مطالعه حاضر با هدف طراحی محیطهای یادگیری مبتنی بر رویکرد تلفیقی، با تاکید بر حوزههای آموزش و یادگیری، با استفاده از مدل طراحی آموزشی و محیطهای یادگیری زارعی زوارکی(۱۳۹۱)، در درس علوم پایه سوم ابتدایی صورت گرفته است که ...
-
تأثیر بازیوارسازی دیجیتال بر بار شناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای سبک شناختی وابسته به زمینه: رویکرد ردیاب چشمی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-03-20)چکیدهمطالعه حاضر جهت سنجش تأثیر بازیوارسازی دیجیتال بر کاهش بار شناختی بیرونی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای سبک شناختی وابسته به زمینه انجام گرفت. روش پژوهش شبهآزمایشی، تکآزمودنی با طرح A-B-A بود. جامعه کلیه دانشجویان ...
-
در جستجوی تدوین الگوی تضمین کیفیت برای آموزش عالی افغانستان با تمرکز بر نقش فناوریهای نوین
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-03-20)هدف این پژوهش تدوین الگوی تضمین کیفیت برای آموزش عالی افغانستان با تمرکز بر نقش فناوریهای نوین بود. در این پژوهش از روش کیفی و رویکرد نظریه داده بنیاد استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده و تا ...



