نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزنگنه, حسینfa_IR
dc.contributor.authorپورجمشیدی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorولایتی, الههfa_IR
dc.contributor.authorابوالقاسمی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:23Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:23Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-10en_US
dc.date.submitted1394-07-18fa_IR
dc.identifier.citationزنگنه, حسین, پورجمشیدی, مریم, ولایتی, الهه, ابوالقاسمی, ابراهیم. (1394). مدیریت بارشناختی در طراحی و تولید محتوای الکترونیکی. فناوری آموزش و یادگیری, 1(4), 105-124. doi: 10.22054/jti.2015.3925fa_IR
dc.identifier.issn2476-3861
dc.identifier.issn2476-4256
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.3925
dc.identifier.urihttp://jti.atu.ac.ir/article_3925.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184778
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر ارائه­ چارچوبی کاربردی از ویژگی­های محتوای آموزشی الکترونیکی بر اساس نظریه بارشناختی است. روش پژوهش حاضر بر اساس تحلیل محتوای کیفی با طرح قیاسی بوده است. به این صورت که ابتدا چند سؤال اساسی در رابطه­ با ویژگی­های محتوای الکترونیکی مطرح شد که عبارت بودند از: ویژگی­های محتوای الکترونیکی از منظر بارشناختی درونی، بارشناختی بیرونی و بارشناختی مطلوب چیست؟ سپس با استفاده از مبانی نظری بارشناختی، مقوله­های اصلی و فرعی سؤالات بالا از طریق تحلیل محتوا کیفی مشخص شد و در نهایت بر اساس یافته­های حاصل از این مرحله از طریق بحث با متخصصان راهکارهای علمی‌اتی برای مدیریت بارشناختی در طراحی و تولید محتوای الکترونیکی در قالب یک چارچوب ارائه گردید. در این پژوهش، جامعه­ی آماری کلیه­ مقاله­هایی بودند که از طریق موتور جستجوی گوگل و بانک­های اطلاعاتی ابسکو، وایلی و ساینس دیرکت قابل دانلود بود. تعداد کل مقاله­های یافته شده در سال 2015 در پایگاه داده­های مذکور 77 مقاله بود که بر اساس روش نمونه­گیری هدفمند، نهایتاً 11 مقاله مورد تحلیل قرار گرفت. نهایتاً تحلیل مقالات منجر به تعیین ویژگی‌های محتوای یادگیری الکترونیکی از منظر سه طبقه­ بارشناختی درونی، بارشناختی بیرونی و بارشناختی مطلوب گردید. چارچوب حاضر از بارشناختی در تحلیل محتوای الکترونیکی می­تواند به طراحان آموزشی در طراحی بهتر محیط­های یادگیری الکترونیکی کمک بکند.fa_IR
dc.format.extent527
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Instruction and Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.3925
dc.subjectطراحی و تولید محتوای الکترونیکیfa_IR
dc.subjectتحلیل محتوای کیفیfa_IR
dc.subjectبارشناختیfa_IR
dc.titleمدیریت بارشناختی در طراحی و تولید محتوای الکترونیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزدfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue4
dc.citation.spage105
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد