• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 4, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 4, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش انگاره‌ها در یادگیری زبان دوم

    (ندگان)پدیدآور
    جمشیدی, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    6.208 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انسان‌ها قبل از انجام هر کاری تصویری از آن را در ذهن دارند و این تصویر اولیه جهت آن‌ها را در انجام آن کار مشخص می‌کند. این تصویر خیالی دارای قدرت، را انگاره می‌نامیم. در حقیقت انگاره‌ها قضاوت و داوری‌های ذهن ما نسبت به اشیا و اعمال خارجی است. آموزش زبان دوم نیز از این امر مستثنی نبوده، و زبان‌آموزان قبل و حین آموزش با انگاره‌های مخصوص به خود تصویری ذهنی در ذهنشان ایجاد می‌کنند. انگاره‌های زبانی گاهی شخصی و مربوط به زبان‌آموز و گاهی مربوط به مولفه‌های بیرونی است. مولفه‌های بیرونی نیز گاهی مربوط به زبان مقصد است و گاهی مربوط به جوانب زبان مانند: استاد، محیط آموزشی، متن و... در این مقاله به برخی از انگاره‌های زبان آموزان مانند؛ عدم خودباوری، بالاتر یا پایین‌تر دانستن زبان دوم، لزوم یادگیری زبان دوم در زمان کوتاه، نداشتن سن مناسب برای زبان آموزی، آموزش زبان دوم در محیط نه در کلاس، آموزش زبان بدون تمرین و صرفاً با کمک حافظه، آموزش زبان دوم مثل زبان مادری اشاره گردید. شناخت و تقویت انگاره‌های مثبت و تغییر انگاره‌های منفی ضمن شیرین‌تر کردن، آموزش زبان برای زبان‌آموز، به استاد کمک می‌کند تا بهتر بتواند زبان دوم را به زبان‌آموزان آموزش دهد و روند آموزشی استاد با کیفیت بهتری انجام پذیرد.
    کلید واژگان
    انگاره
    زبان
    آموزش زبان
    استاد
    زبان‌آموز

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    جامعه المصطفی العالمیه
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی، مدرس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی

    شاپا
    2538-6042
    URI
    http://maz.journals.miu.ac.ir/article_4133.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171515

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب