مرور دوره 4, شماره 6 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
استعاره دستوری از منظر آموزش و یادگیری زبان فارسی: تحلیلی بر پایهی دیدگاه زبان بنیاد هلیدی
(جامعه المصطفی العالمیه, 2018-08-23)استعارۀ دستوری یکی از مفاهیم اساسی در دستور نظاممند- نقشگرا است که در سالهای اخیر توجه پژوهشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از مسائل مطرح در مورد استعارۀ دستوری بحث آموزش و یادگیری این نوع استعارههاست. هلیدی( ...
-
بررسی اهمیت و کارکرد قصهگویی و قصهخوانی در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
(جامعه المصطفی العالمیه, 2018-08-23)یکی از قدیمیترین روشهای ارتباط زبانی از طریق داستانگویی و قصهخوانی است. از این روش میتوان به عنوان یک ابزار آموزشی در توسعۀ مهارتهای زبانی، بویژه در یادگیری زبان دوم و برای زبانآموزان هر سنّی استفاده کرد. بررسیها ...
-
بررسی نقش و کاربرد گروه های واژگانی در متون خبری سیاسی
(جامعه المصطفی العالمیه, 2018-08-23)پژوهش حاضر قصد دارد تا گروههای واژگانی در متون خبری سیاسی را شناسایی و بررسی کند. گروههای واژگانی عبارتند از عباراتی که به علت تکرار زیاد در متن به صورت ثابت نمایان میشوند و تغییر در این عبارات باعث غیرطبیعی شدن این ...
-
ساختار کلمات همخانواده ساز
(جامعه المصطفی العالمیه, 2018-08-23)در آموزش زبان، گنجینۀ لغات و گسترش آن نقشی مهم در یادگیری دارد. یکی از شیوههای افزایش واژگان ساخت کلمات هم خانواده است. واژگان زبان فارسی در اثر ترکیب با «وندها» در ساختاری تازه بروز مییابند. گاهی این وندها، واژگان جدیدی ...
-
نقش انگارهها در یادگیری زبان دوم
(جامعه المصطفی العالمیه, 2018-08-23)انسانها قبل از انجام هر کاری تصویری از آن را در ذهن دارند و این تصویر اولیه جهت آنها را در انجام آن کار مشخص میکند. این تصویر خیالی دارای قدرت، را انگاره مینامیم. در حقیقت انگارهها قضاوت و داوریهای ذهن ما نسبت به ...
-
نقش انگیزشی محتوا در گسترش و بهبود آموزش زبان فارسی و راهکارهای آن
(جامعه المصطفی العالمیه, 2018-08-23)در جهان پر رقابت امروز زبانهای بیشتری تلاش میکنند تا به امپریالیسم زبان انگلیسی پایان دهند و میکوشند تا زبان بومی خود را به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای هویت ملی ترویج دهند. زبان از مهمترین عناصر فرهنگ ملی است و ارتباط ...



