نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجمشیدی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:10:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:10:51Z
dc.date.available1399-07-09T00:10:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:10:51Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-30en_US
dc.date.submitted1398-10-09fa_IR
dc.identifier.citationجمشیدی, محسن. (1397). نقش انگاره‌ها در یادگیری زبان دوم. مطالعات آموزش زبان فارسی, 4(6), 97-110.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_4133.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171515
dc.description.abstractانسان‌ها قبل از انجام هر کاری تصویری از آن را در ذهن دارند و این تصویر اولیه جهت آن‌ها را در انجام آن کار مشخص می‌کند. این تصویر خیالی دارای قدرت، را انگاره می‌نامیم. در حقیقت انگاره‌ها قضاوت و داوری‌های ذهن ما نسبت به اشیا و اعمال خارجی است. آموزش زبان دوم نیز از این امر مستثنی نبوده، و زبان‌آموزان قبل و حین آموزش با انگاره‌های مخصوص به خود تصویری ذهنی در ذهنشان ایجاد می‌کنند. انگاره‌های زبانی گاهی شخصی و مربوط به زبان‌آموز و گاهی مربوط به مولفه‌های بیرونی است. مولفه‌های بیرونی نیز گاهی مربوط به زبان مقصد است و گاهی مربوط به جوانب زبان مانند: استاد، محیط آموزشی، متن و... در این مقاله به برخی از انگاره‌های زبان آموزان مانند؛ عدم خودباوری، بالاتر یا پایین‌تر دانستن زبان دوم، لزوم یادگیری زبان دوم در زمان کوتاه، نداشتن سن مناسب برای زبان آموزی، آموزش زبان دوم در محیط نه در کلاس، آموزش زبان بدون تمرین و صرفاً با کمک حافظه، آموزش زبان دوم مثل زبان مادری اشاره گردید. شناخت و تقویت انگاره‌های مثبت و تغییر انگاره‌های منفی ضمن شیرین‌تر کردن، آموزش زبان برای زبان‌آموز، به استاد کمک می‌کند تا بهتر بتواند زبان دوم را به زبان‌آموزان آموزش دهد و روند آموزشی استاد با کیفیت بهتری انجام پذیرد.fa_IR
dc.format.extent6356
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectانگارهfa_IR
dc.subjectزبانfa_IR
dc.subjectآموزش زبانfa_IR
dc.subjectاستادfa_IR
dc.subjectزبان‌آموزfa_IR
dc.titleنقش انگاره‌ها در یادگیری زبان دومfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی، مدرس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue6
dc.citation.spage97
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد