معرفی ویژگی های آموزش الکترونیک زبان، با نگاهی به آموزش الکترونیک زبان فارسی
(ندگان)پدیدآور
عرب نژاد, زینبنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه آموزش زبان، با روشهای گوناگونی انجام میگیرد و به عنوان رشتهای دانشگاهی، با رویکردی کاملا علمی تدریس میشود. روشهای آموزش زبان، با توجه به هر یک از مهارتهای زبانآموزی و اینکه چه روشها و وظایفی را از زبانآموزان انتظار دارند، گوناگون است. امروزه مراکز آموزشی و اساتید زبان، با بهرهگیری از فناوریهای نو و انواع علوم و فنون و روشهای ارائه، میکوشند تا هم سرعت و هم کیفیت آموختن را بیشتر کنند؛ به همین سبب از وبسایتها و نرمافزارهای زبانآموزی بسیار استقبال میشود. این روش نوین که در علوم و رشتههای گوناگون قابلیت اجرا دارد، بهطور کلی با عنوان «آموزش الکترونیک» شناخته میشود. زبان فارسی به عنوان یکی از مؤلفههای هویتی و فرهنگی ایرانیان نیازمند توجه و سرمایهگذاری برای گسترش و افزودن گویشوران آن است. استفاده از فرصت پیش آمده در فضای فناوری کمک میکند تا با صرف هزینههای کمتر و با روشهای بسیار آسان زبان فارسی را معرفی کنیم و آموزش دهیم. به عبارتی: آسان و و ارزان بودن، دو ویژگی بسیار مؤثر در آموزش الکترونیک برای جذب زبانآموزان بیشتر است. مقالة پیش رو با معرفی این روشهای نوین آموزش، فرصتهای بسیاری را که این روشها در گسترش آموزش زبان فارسی ایجاد میکنند بررسی کرده و زمینه آشنایی بیشتر با روشهای الکترونیک و استفاده از ظرفیت و پتانسیل آنها برای معرفی و ترویج زبان پارسی فراهم میکند. همچنین مزایا و نواقص این روشها نیز به اختصار بیان شده است.
کلید واژگان
آموزش زبانآموزش زبان فارسی
روشهای آموزش زبان
آموزش الکترونیک
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
جامعه المصطفی العالمیهشاپا
2538-6042Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388)
ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)تأمین و ارائهء خدمات مشاورهای و توانبخشی مورد نیاز برای دانشآموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛ اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیتها و وجود برخی نگرشهای نامناسب در مورد فراگیرسازی آموزش و پرورش برای کودکان و ...
-
تأثیر مؤلفههای پدیدهی جهانیشدن بر برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی
سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دورهی راهنمایی بر مبنای مؤلفههای پدیده جهانیشدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...
-
ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380)
ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)در فایل منابع موجود می باشد




