• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    معرفی ویژگی های آموزش الکترونیک زبان، با نگاهی به آموزش الکترونیک زبان فارسی

    (ندگان)پدیدآور
    عرب نژاد, زینب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.976 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه آموزش زبان، با روش‏های گوناگونی انجام می‏گیرد و به عنوان رشته‏ای دانشگاهی، با رویکردی کاملا علمی تدریس می‌شود. روش‏های آموزش زبان، با توجه به هر یک از مهارت‏های زبان‌‌آموزی و این‌که چه روش‏ها و وظایفی را از زبان‌‌‌آموزان انتظار دارند، گوناگون است. امروزه مراکز آموزشی و اساتید زبان، با بهره‏گیری از فناوری‌های نو و انواع علوم و فنون و روش‌های ارائه، می‏کوشند تا هم سرعت و هم کیفیت آموختن را بیشتر کنند؛ به همین سبب از وب‏سایت‏ها و نرم‌افزارهای زبان‌‌‌آموزی بسیار استقبال می‌شود. این روش نوین که در علوم و رشته‌های گوناگون قابلیت اجرا دارد، به‏طور کلی با عنوان «آموزش الکترونیک» شناخته می‌شود. زبان فارسی به عنوان یکی از مؤلفه‌های هویتی و فرهنگی ایرانیان نیازمند توجه و سرمایه‏گذاری برای گسترش و افزودن گویشوران آن است. استفاده از فرصت پیش آمده در فضای فناوری کمک می‌کند تا با صرف هزینه‏های کمتر و با روش‌های بسیار آسان زبان فارسی را معرفی کنیم و آموزش دهیم. به عبارتی: آسان و و ارزان بودن، دو ویژگی بسیار مؤثر در آموزش الکترونیک برای جذب زبان‌‌‌آموزان بیشتر است. مقالة پیش رو با معرفی این روش‌های نوین آموزش، فرصت‏های بسیاری را که این روش‌ها در گسترش آموزش زبان فارسی ایجاد می‌کنند بررسی کرده و زمینه آشنایی بیشتر با روش‌های الکترونیک و استفاده از ظرفیت و پتانسیل آنها برای معرفی و ترویج زبان پارسی فراهم می‌کند. همچنین مزایا و نواقص این روش‌ها نیز به اختصار بیان شده است.
    کلید واژگان
    آموزش زبان
    آموزش زبان فارسی
    روش‌های آموزش زبان
    آموزش الکترونیک

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    جامعه المصطفی العالمیه

    شاپا
    2538-6042
    URI
    http://maz.journals.miu.ac.ir/article_1838.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171491

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388) 

      ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)
      تأمین و ارائهء خدمات مشاوره‌ای و توان‌بخشی مورد نیاز برای دانش‌آموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛  اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیت‌ها و وجود برخی نگرش‌های نامناسب در مورد فراگیرسازی‌ آموزش و پرورش برای کودکان و ...

    • تأثیر مؤلفه‌های پدیده‌ی جهانی‌شدن بر برنامه‌های درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی 

      سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)
      پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامه­های درسی تعلیمات اجتماعی دوره‌ی راهنمایی بر مبنای مؤلفه­های پدیده جهانی­شدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...

    • ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380) 

      ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)
      در فایل منابع موجود می باشد  

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب