دوره 1, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • آموزش افعال پیشوندی فارسی به ترک زبانان آذری از طریق تطبیق 

    مهرجویی, محمد؛ منصوری, یداله؛ محمد پشتدار, علی؛ پدرام میرزایی, علی (جامعه المصطفی العالمیه, 2016-02-20)
    این مقاله به بررسی نحوه آموزش افعال پیشوندی فارسی به ترک زبانان آذری از طریق تطبیق و مقابله پرداخته است. چون در ساختار زبان ترکی آذری فعل پیشوندی وجود ندارد و این می‏تواند برای زبان آموز سوال و اشکال ایجاد نماید، از طریق ...

  • نقد کتاب «آموزش نوین زبان فارسی» 

    محمود مهرآوران, دکتر؛ ناطق, محمد (جامعه المصطفی العالمیه, 2016-02-20)
    با گسترش آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در ایران و نیز در دیگر کشورها، کتابها و منابعی نیز برای این امر تهیه و تألیف شده است. مجموعه کتابهای «آموزش نوین زبان فارسی» یکی از این منابع است که آقای احسان قبول آنها را تألیف ...

  • تدوین محتوای خواندن برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان با استفاده از قصه‌های قرآن 

    کلانتری دهقی, زهره؛ رضایی, والی (جامعه المصطفی العالمیه, 2016-02-20)
    در میان چهار مهارت اصلی در آموزش، خواندن مهارت مهمی به ‌حساب می‌آید که نقش زیادی در پیشرفت زبانی و تقویت توانش ارتباطی زبان‌آموزان دارد. یکی از عوامل تأثیرگذار در یادگیری این مهارت، تهیه و تدوین متن‌های مناسب و سطح بندی ...

  • چگونگی نگارش و حرکت گذاری عربی در آموزش زبان فارسی 

    حسن تقیه, محمد (جامعه المصطفی العالمیه, 2016-02-20)
    یکی از مشکلات و چالش‏های پیش روی زبان آموزان در زبان فارسی، نگارش کلمه‏ها و عبارت‏های عربی در نوشته‏ها و متون فارسی است. این موضوع به دو گونه میان ما نمود پیدا می‏کند: الف- کلمه‏های عربی دخیل ب- کلمه‏ها و عبارت‏های عربی ...

  • فراخوان مقالات 

    پدیدآور نامشخص (جامعه المصطفی العالمیه, 2016-02-20)
    فراخوان مقالات

  • نیازها و افق ها در توسعه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان 

    غیاثی زارچ, ابوالقاسم؛ جعفری, فاطمه (جامعه المصطفی العالمیه, 2016-02-20)
    از نظر رویکرد ارتباطی، یادگیری زبان دوم به معنی توسعه توانش ارتباطی در بافت های واقعی زبان مقصد است. تدریس عناصر صرفی و نحوی زبان به تنهایی تامین کننده نیازهای زبان آموزان نیست، بلکه باید آنچه را کاربران زبان واقعاً در ...