مرور دوره 8, شماره 16 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
بررسی ساختار نوبت در اتاقهای چت و شبکههای اجتماعی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-02-20)هدف ازاین پژوهش نشان دادن نوع زبان بکاررفته در فضاهای است که برخواسته از ابزاری الکترونیکی، جهانی و تعاملی است. همچنین به نحوه نوبتگیری و واگذاری آن هنگام استفاده از این تکنولوژی برای برقراری ارتباط پرداخته شده است. ...
-
بازنمایی اسطورۀ قهرمان مظلوم در روایتهای داستانی سینمای دفاع مقدس ) مطالعۀ موردی چهار فیلمنامه از چهار دهۀ سینمای ایران (
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-02-20)سینما در مقایسه با سایر هنرها سهمی انکار ناپذیر در تجلی، ایجاد و حیات اسطورههای امروزین دارد. این مقاله با مطالعۀ چهار فیلمنامۀ مرز، دو چشم بیسو، آژانس شیشهای و اتوبوس شب به روش تحلیل روایت، بر آن است که بخشی از بازنمایی ...
-
بررسی پنج عنصر مدل هارولد لاسول در رسانههای جمعی با توجه به ظهور رسانههای نوین
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-02-20)هدف این مقاله درک این موضوع است که چگونه در طی دهه گذشته با تغییرات فناوری، مخاطبان در سراسر جهان تغییر کردهاند و آنها چگونه بر فضای رسانهای خود اثرگذار بودهاند. بنابراین به اجمال، میتوان ادعا کرد که خلاء پژوهشی همهجانبه ...
-
بررسی تجربی تاثیر رسانههای ارتباط جمعی در گسترش عناصر فرهنگی پستمدرنیسم مورد مطالعه (جوانان شهر یزد)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-02-20)با گذر از دوران سنتی به دوران مدرن و پس از آن جامعه پستمدرن، شاهد جلوههای نوینی از زندگی اجتماعی هستیم. طی گذر از هر یک از این دورانها، به راحتی میتوان تغییر در نوع تفکر، نگرش و رفتار انسانی را مشاهده کرد. یکی از ...
-
تشخص سازی(personal branding) یا مدیریت تأثیرگذار هویت در شبکه های اجتماعی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-02-20)فعالیت و حضور مؤثر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تابع قواعد و ویژگی های آن است. امروزه با انقلاب ارتباطات تغییر تغییر نقش مخاطب به کاربر یعنی حضور هر فرد برحسب توان در فضای مجازی برای تولید محتوا و عرضه آن به دیگران، ...
-
رویکرد مخاطب محور در مواجهه با شبکه های اجتماعی مجازی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-02-20)محقق در این پژوهش ضمن نشان دادن لزوم تغییر رویکردها از رویکردهای مقابله ای به رویکردی فرهنگی و اجتماعی، رویکردی تحت عنوان «رویکرد مخاطب محور» معرفی نموده است. رویکردی که اساس نگاهش به جای توجه صرف به فرستنده پیام، توجه به ...
-
ماهیت رسانههای نوین
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-02-20)پژوهش حاضر کوششی است در جهت تبیین چیستی "رسانههای نوین" و توصیف ویژگیهاو تبیین وجوه تفاوت آن با رسانههای قدیم. با توجه به همزیستی روز افزون انسان با رسانههای نوین، درک ماهیت این رسانه امروزه بسیار ضروری است. نتایج این ...
-
ارجاعات شخصیتهای مستند اجتماعی در رمزگان امر به معروف و نهی از منکر رسانهای
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-02-20)از میان گونههای متنوع برنامهسازی (تلویزیونی)،مستند اجتماعی به علت مؤثر بودن درعرصهی آموزش، ترویج فرهنگ و پرداخت به موضوعات مبتلا به مخاطبان،رمزگانی است که میتوان بهوسیلهی آن ارجاعی به پیامهای معروف و منکر داشت و در ...



