• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ
    • دوره 8, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ
    • دوره 8, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تجربی تاثیر رسانه‌های ارتباط جمعی در گسترش عناصر فرهنگی پست‌مدرنیسم مورد مطالعه (جوانان شهر یزد)

    (ندگان)پدیدآور
    دهبانی پور, رضاخرم پور, یاسینشیخی, عنایت
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    251.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی ـ پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با گذر از دوران سنتی به دوران مدرن و پس از آن جامعه پست­مدرن، شاهد جلوه­های نوینی از زندگی اجتماعی هستیم. طی گذر از هر یک از این دوران­ها، به راحتی می­توان تغییر در نوع تفکر، نگرش­ و رفتار انسانی را مشاهده کرد. یکی از عناصری که نقش اساسی در تغییر نگرش و رفتار انسان­های عصر جدید دارد، رسانه­ها می­باشد. در این بین اما تلویزیون به عنوان یکی از عناصر اصلی رسانه در دنیای جدید، تاثیر بسزایی در جهان بینی های افراد دارد  لذا این تحقیق درصدد بررسی تاثیر رسانه­ ی ارتباط جمعی با تاکید بر (تلویزیون) و عناصر فرهنگی پست­مدرنیسم می­باشد.این تحقیق از طریق روش کمی در بین 384 نفر از جوانان شهر یزد صورت گرفت. روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای و ابزار سنجش پرسشنامه محقق ساخته میباشد. نتایج تحقیق نشان داد که بین جنس و فرانوگرایی فرهنگی رابطه­ی معنی­داری وجود نداشت هر چند برخی از مولفه­های پست مدرنیسم با جنس رابطه­ی معنی­داری برقرار کرده­اند. بین استفاده از ماهواره و پست مدرنیسم فرهنگی رابطه معنی­دار و مثبتی وجود داشت. ولی بین استفاده از تلویزیون داخلی و پستمدرنیسم فرهنگی رابطه­ی معنی­داری وجود نداشت و فقط بعد نسبی­گرایی فرهنگی با استفاده از تلویزیون داخلی رابطه مثبت و معنی­داری برقرار کرد. نتایج رگرسیون نشان داد که متغیر استفاده از ماهواره قادر به تبیین 17/0 از واریانس پست­مدرنیسم فرهنگی می­باشد. 
    کلید واژگان
    پست‌مدرنیسم
    رسانه‌های داخلی
    ماهواره
    نسبی‌گرایی فرهنگی
    زوال عاطفه
    یزد

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
    IHCS
    سازمان پدید آورنده
    استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج
    دانشجوی دکتری بررسی مسائل اجتماعی ایران دانشگاه یزد
    کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

    شاپا
    2383-062X
    2383-0638
    URI
    http://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_3723.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170182

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب