دوره 29, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
گزارشی از نهمین کنفرانس وب معنایی در کتابخانهها (4-6 دسامبر 2017)، هامبورگ، آلمان
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)
-
طراحی و ساخت سامانه ارزیابی و سنجش کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاهی ایران
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: طراحی و ساخت سامانهای با بهرهگیری از مدل لایبکوآل، برای ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاههای مختلف ایران. روششناسی: ابتدا ابزار سنجش کیفیت خدمات کتابخانهای پرسشنامه ...
-
ارزیابی عملکرد مراکز دانشنامهنگاری در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی براساس مدل منشور عملکرد (نمونهپژوهی: بنیاد دائرهالمعارف اسلامی)
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف:ارزیابی عملکرد بنیاد دائرهالمعارف اسلامی براساس مدل منشور عملکرد. روششناسی: این پژوهش از نوع کاربردی با رویکردی آمیخته از روشهای کتابخانهای، مطالعه موردی و پیمایشی انجام شد. ...
-
شناسایی نیازهای کودکان و نوجوانان ایرانی جهت استفاده مطلوب آنها از کتابخانه دیجیتالی بینالمللی کودکان و نوجوانان (ICDL)
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: آگاهی از رفتار جستجو و انتخاب کتاب و نیازهای موضوعی و تکنولوژیکی کودکان و نوجوانان ایرانی از کتابخانه دیجیتالی بینالمللی کودکان و نوجوانان (ICDL) و انتظارات آنها از این کتابخانه. در این پژوهش، بخش ...
-
ارزیابی کیفی وبسایتهای آرشیوهای ملی جهان با دو روش وبکیوایام و فاز-وب در جهت طراحی نظام استنتاج فازی
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: ارزیابی کیفی وبسایتهای آرشیوهای ملی جهان با دو روش وبکیوایام و فاز- وب و در نهایت، طراحی یک نظام استنتاج فازی. روششناسی: پژوهش حاضر بهلحاظ هدف از نوع کاربردی بود که به روش ...
-
شناسایی نیروهای پیشران تأثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانششناسی ایران
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: شناسایی نیروهای پیشران تأثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانششناسی در ایران. روششناسی: این پژوهش از نوع کاربردی و با روشهای مرور منابع و پیمایش انجام شد. جامعه پژوهش ...
-
تعامل کودکان با فهرستهای رایانهای: واکاوی ویژگیها و عناصر مطرح در محیط رابط کاربری
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: شناسایی عناصر مطرح در طراحی فهرست پیوسته کودکان با در نظر گرفتن ویژگیهای کودکان و طراحی یک فهرست پیوسته نمونه برپایه این عناصر و بررسی چگونگی رفتار کودکان در استفاده از این فهرست. روش ...
-
نقض حق نشر در خودآرشیوی ریسرچ گیت
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: بررسی میزان نقض حق نشر ناشران توسط اعضای ریسرچگیت در خودآرشیوی متن کامل مقالهها. روششناسی: طی یک نمونهگیری تصادفی دومرحلهای، یک نمونه ۵۰۰تایی از مقالههای انگلیسیزبان ...
-
تفاوت عملکرد جستجوی مروری کاربران با سبکهای شناختی و تجربیات متفاوت: نمونهپژوهی وبسایتهای فروش کالا
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: شناخت تفاوت عملکرد جستجوی مروری کاربران با سبکهای شناختی و تجربیات متفاوت در هنگام جستجو در وبسایتهای فروش کالا. روششناسی: پژوهش حاضر کاربردی است و از تحلیل محتوای کمّی برای ...
-
روند پژوهشهای حوزه کتابخانههای دیجیتالی: گذشته، حال و آینده
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: شناسایی روندهای پژوهشی در حوزه کتابخانههای دیجیتالی از منظر سه رویکرد گذشتهنگر، وضعیت کنونی، و آیندهنگاری. روششناسی: رویکرد پژوهش حاضر ترکیبی است. در مرحله نخست برای شناسایی ...
-
تحلیل انتقادی نسبت فلسفه اطلاعات و علم کتابداری و اطلاعرسانی براساس دیدگاه لوچیانو فلوریدی
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2018-04-21)هدف: تولید دانش درخودنگرانه در علم کتابداری و اطلاعرسانی و تقویت مبانی نظری آن از طریق بررسی ارتباط و تعامل بین فلسفه اطلاعات با علم کتابداری و اطلاعرسانی. روششناسی: تحلیل مفهومی ...



