• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه با استفاده از فرایند تحلیل شبکة فازی ‏

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, داریوش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    890.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه ارتباط الکترونیکی با مشتریان به مسئلة مهم و حیاتی در شرکت‌های بیمه تبدیل شده است و این شرکت‌ها می‌کوشند با به‌کارگیری فناوری‌های مناسب، رضایت مشتریان را جلب و روابط بلندمدتی را با آنها برقرار کنند. استفاده از موبایل به همراه ابزارهای کارآمدش، سبب سهولت کار برای شرکت‌ها شده است. هدف از مطالعة حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش کاربرد موبایل در خدمات الکترونیکی صنعت بیمه‌ باتوجه‌به چارچوب مدل پذیرش فناوری (TAM) و نظریة رفتار برنامه‌ریزی‌شده (TPB) و درنهایت، ارزیابی و رتبه‌بندی این عوامل است. عوامل بررسی‌شده در این مطالعه شامل ریسک ادراک‌شده، تأثیرات اجتماعی، سود (ارزش) ادراک‌شده، هزینة مالی، اعتماد و امنیت ‌بوده و استراتژی‌ها (گزینه‌های) پیشنهادی نیز شامل به‌کارگیری استراتژی جایگزینی یک‌باره، جایگزینی بخشی و اجرای موازی است. جامعة آماری این پژوهش گروهی از متخصصان حوزة بازاریابی الکترونیک و نیز مدیران شرکت‌های بیمه‌ای است و نمونة پژوهش، به‌شکل هدفمند و قضاوتی انتخاب شده و برای  جمع‌آوری اطلاعات از این آزمودنی‌ها نیز از پرسشنامة محقق‌ساخته استفاده شده است. تحلیل داده‌های حاصل از این پرسشنامه‌ها نیز با استفاده از تکنیک تحلیل شبکة فازی انجام گرفت. نتایج حاصل نشان ‌داد تأثیرگذارترین عوامل در پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه، ریسک ادراک‌شده و سود ادراک‌شده و سپس به‌ترتیب اعتماد، امنیت، تأثیرات اجتماعی و هزینه‌اند. پس از تعیین درجة اهمیت معیارها و زیرمعیارها و ترسیم رابطة درونی آنها، رتبة نهایی استراتژی‌ها (گزینه‌ها) انجام گرفت و بدین‌ترتیب مهم‌ترین استراتژی‌ها، استراتژی جایگزینی بخشی و اجرای موازی است. نتایج این پژوهش در صنعت بیمه درک روشن‌تری از الزامات بازاریابی موبایلی خدمات الکترونیکی در این بازار را به مدیران ‌ارائه می‌دهد و به آنها در تعیین مهم‌ترین محورهای برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی استراتژی‌های ارائة خدمات و بازاریابی ازطریق موبایل کمک شایانی خواهد کرد
    کلید واژگان
    بازاریابی الکترونیک
    بیمة الکترونیک
    فرایند تحلیل شبکه
    منطق فازی
    موبایل‏

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.117895.1789
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_24614.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158147

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب