نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, داریوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:35:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:35:23Z
dc.date.available1399-07-08T23:35:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:35:23Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-28en_US
dc.date.submitted1398-04-07fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, داریوش. (1398). تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه با استفاده از فرایند تحلیل شبکة فازی ‏. تحقیقات بازاریابی نوین, 9(3), 159-178. doi: 10.22108/nmrj.2020.117895.1789fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.117895.1789
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_24614.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158147
dc.description.abstractامروزه ارتباط الکترونیکی با مشتریان به مسئلة مهم و حیاتی در شرکت‌های بیمه تبدیل شده است و این شرکت‌ها می‌کوشند با به‌کارگیری فناوری‌های مناسب، رضایت مشتریان را جلب و روابط بلندمدتی را با آنها برقرار کنند. استفاده از موبایل به همراه ابزارهای کارآمدش، سبب سهولت کار برای شرکت‌ها شده است. هدف از مطالعة حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش کاربرد موبایل در خدمات الکترونیکی صنعت بیمه‌ باتوجه‌به چارچوب مدل پذیرش فناوری (TAM) و نظریة رفتار برنامه‌ریزی‌شده (TPB) و درنهایت، ارزیابی و رتبه‌بندی این عوامل است. عوامل بررسی‌شده در این مطالعه شامل ریسک ادراک‌شده، تأثیرات اجتماعی، سود (ارزش) ادراک‌شده، هزینة مالی، اعتماد و امنیت ‌بوده و استراتژی‌ها (گزینه‌های) پیشنهادی نیز شامل به‌کارگیری استراتژی جایگزینی یک‌باره، جایگزینی بخشی و اجرای موازی است. جامعة آماری این پژوهش گروهی از متخصصان حوزة بازاریابی الکترونیک و نیز مدیران شرکت‌های بیمه‌ای است و نمونة پژوهش، به‌شکل هدفمند و قضاوتی انتخاب شده و برای  جمع‌آوری اطلاعات از این آزمودنی‌ها نیز از پرسشنامة محقق‌ساخته استفاده شده است. تحلیل داده‌های حاصل از این پرسشنامه‌ها نیز با استفاده از تکنیک تحلیل شبکة فازی انجام گرفت. نتایج حاصل نشان ‌داد تأثیرگذارترین عوامل در پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه، ریسک ادراک‌شده و سود ادراک‌شده و سپس به‌ترتیب اعتماد، امنیت، تأثیرات اجتماعی و هزینه‌اند. پس از تعیین درجة اهمیت معیارها و زیرمعیارها و ترسیم رابطة درونی آنها، رتبة نهایی استراتژی‌ها (گزینه‌ها) انجام گرفت و بدین‌ترتیب مهم‌ترین استراتژی‌ها، استراتژی جایگزینی بخشی و اجرای موازی است. نتایج این پژوهش در صنعت بیمه درک روشن‌تری از الزامات بازاریابی موبایلی خدمات الکترونیکی در این بازار را به مدیران ‌ارائه می‌دهد و به آنها در تعیین مهم‌ترین محورهای برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی استراتژی‌های ارائة خدمات و بازاریابی ازطریق موبایل کمک شایانی خواهد کردfa_IR
dc.format.extent890
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.117895.1789
dc.subjectبازاریابی الکترونیکfa_IR
dc.subjectبیمة الکترونیکfa_IR
dc.subjectفرایند تحلیل شبکهfa_IR
dc.subjectمنطق فازیfa_IR
dc.subjectموبایل‏fa_IR
dc.titleتحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه با استفاده از فرایند تحلیل شبکة فازی ‏fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage159
dc.citation.epage178


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد