شناخت محتوای انواع قراردادهای روانشناختی در بستر بازاریابی رابطه ای و تعیین حاکمیت آنها
(ندگان)پدیدآور
لگزیان, محمدکفاش پور, آذررجبی پور میبدی, علیرضامرتضوی, سعیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به دنبال شناسایی ماهیت انواع قراردادهای روانشناختی در تعامل بین مشتریان و بانکهای دولتی است. در این راستا با اتخاذ رویکرد پدیدارشناسی، دادهها از طریق مصاحبههای باز، انفرادی و عمیق با تعدادی از مشتریان یکی از بانکهای دولتی استان یزد به روش نمونهگیری هدفمند جمعآوری شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از مدل کدگذاری "کلایزی" استفاده به عمل آمد. یافتهها دال بر وجود سه نوع قرارداد روانشناختی شامل تبادلی، رابطهای و اشتراکی در تعهدات متقابل مشتریان و بانک بودند. از منظر مشتریان باسابقه بانک دولتی منتخب، حاکمیت قراردادهای روانشناختی بانکهای دولتی در ایران، عمدتاً از نوع رابطهای و پسازآن تبادلی و اشتراکی است. همچنین با افزایش سابقه رابطه مشتری، حاکمیت قراردادهای روانشناختی رابطهای افزایش و از نوع تبادلی کاهش مییابد.
کلید واژگان
قرارداد روانشناختیتبادلی
رابطهای
اشتراکی
پدیدارشناسی
بازاریابی رابطهای
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشگاه فردوسی مشهددانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد




