بررسی جایگاه کامپیوترهای لپ تاپ در میان فروشندگان، با استفاده از تکنیکهای نقشه ادراکی و لدرینگ
(ندگان)پدیدآور
زری باف, مهد یشاملی, نورانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، دغدغه صاحبان شرکتها و بازاریابان این است که مشتری را در تعیین جایگاه محصول عرضه شده آزاد نگذارند، بلکه با طراحی استراتژیها و سیاستهای هوشمندانه، مصرف کننده را به سمت جایگاهی که خود تعیین نموده، سوق دهند. بطور کل، کلید تعیین جایگاه محصول، درک مناسب از ابعاد و شاخصهایی است که مصر ف کننده از آنها استفاده میکند تا برنامه بازاریابی رقبا را ارزش گذاری کرده و تصمیم به خرید بگیرد.در این پژوهش که هدف از آن تعیین جایگاه لپ تاپ با استفاده از نقشه ادراکی وتکنیک لدرینگ است از نظر کاربردی و شیوه جمع آوری اطلاعات، پیماشی وابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه بوده است. در این تحقیق با استفاده از تحلیل عاملی از میان20 متغیر، 5 شاخص که از دیدگاه مصرف کننده در انتخاب هر یک از 5 برند (سونی، دل، ای سوس، ای سر، ام اس آی) مهم تلقی میشود، توسط خبرگان وکارشناسان آگاه به هر برند شناسایی گردید.این شاخصها با استفاده از تکنیک لدرینگ طبقه بندی شده و توسط فروشندگان آگاه به هر5 برند رتبه بندی گردید. به گونهایی که متغیرها به دو عامل کیفیت وقیمت از طریق تحلیل عاملی تقلیل یافته است. نقشه ادراکی جایگاه عاملها و موقعیت برندهای لپ تاپ را با توجه به عامل قیمت وکیفیت، نشان میدهد.
کلید واژگان
جایگاه یابی محصولتکنیک لدرینگ
نقشه ادراکی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد فیروزکوهدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه




