نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزری باف, مهد یfa_IR
dc.contributor.authorشاملی, نوراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:34:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:34:38Z
dc.date.available1399-07-08T23:34:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:34:38Z
dc.date.issued2012-11-21en_US
dc.date.issued1391-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationزری باف, مهد ی, شاملی, نورا. (1391). بررسی جایگاه کامپیوتر‌های لپ تاپ در میان فروشندگان، با استفاده از تکنیک‌های نقشه ادراکی و لدرینگ. تحقیقات بازاریابی نوین, 2(3), 121-134.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_17619.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157912
dc.description.abstractامروزه، دغدغه صاحبان شرکت‌ها و بازاریابان این است که مشتری را در تعیین جایگاه محصول عرضه شده آزاد نگذارند، بلکه با طراحی استراتژی‌ها و سیاست‌های هوشمندانه، مصرف کننده را به سمت جایگاهی که خود تعیین نموده، سوق دهند. بطور کل، کلید تعیین جایگاه محصول، درک مناسب از ابعاد و شاخص‌هایی است که مصر ف کننده از آنها استفاده می‌کند تا برنامه بازاریابی رقبا را ارزش گذاری کرده و تصمیم به خرید بگیرد.در این پژوهش که هدف از آن تعیین جایگاه لپ تاپ با استفاده از نقشه ادراکی وتکنیک لدرینگ است از نظر کاربردی و شیوه جمع آوری اطلاعات، پیماشی وابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه بوده است. در این تحقیق با استفاده از تحلیل عاملی از میان20 متغیر، 5 شاخص که از دیدگاه مصرف کننده در انتخاب هر یک از 5 برند (سونی، دل، ای سوس، ای سر، ام اس آی) مهم تلقی می‌شود‏، توسط خبرگان وکارشناسان آگاه به هر برند شناسایی گردید.این شاخص‌ها با استفاده از تکنیک لدرینگ طبقه بندی شده و توسط فروشندگان آگاه به هر5 برند رتبه بندی گردید. به گونه‌ایی که متغیر‌ها به دو عامل کیفیت وقیمت از طریق تحلیل عاملی تقلیل یافته است. نقشه ادراکی جایگاه عامل‌ها و موقعیت برندهای لپ تاپ را با توجه به عامل قیمت وکیفیت، نشان می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent243
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.subjectجایگاه یابی محصولfa_IR
dc.subjectتکنیک لدرینگfa_IR
dc.subjectنقشه ادراکیfa_IR
dc.titleبررسی جایگاه کامپیوتر‌های لپ تاپ در میان فروشندگان، با استفاده از تکنیک‌های نقشه ادراکی و لدرینگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد فیروزکوهfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوهfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage121
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد