پایایی سنجی و اعتباریابی مقیاس شایستگی ریاضی کودکان اوترخت در دانش آموزان دختر و پسر پیش دبستانی و دبستانی شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
عریضی سامانی, حمیدرضاکاوسیان, جوادکدیور, پرویننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی مقیاس شایستگی ریاضیات اوترخت برای کودکان است تا از طریق آن سطوح رشدی کودکان 4/5 تا 7/5 ساله برای شایستگی ریاضی بررسی شود. برای اعتباریابی همزمان، از دو تکلیف شکل های نهفته استفاده شد. آزمودنی ها 720 دانش آموز در شش گروه سنی بودند. تحلیل مؤلفه های اصلی نشان داد که راه حل یک عاملی بهترین تفسیر برای داده ها را فراهم می سازد. تحلیل واریانس دوطرفه نشان می دهد که سن (اما نه جنسیت) از نظر آماری معنادار است. این یافته هماهنگ با پژوهش های دیگر در این زمینه است.
کلید واژگان
آزمون اوترختشایستگی ریاضی
توانایی های شناختی ریاضی
سبک شناختی
استقلال از زمینه
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2004-09-221383-07-01
ناشر
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیسازمان پدید آورنده
استادیار روان شناسی دانشگاه اصفهانعضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم (مؤسسۀ تحقیقات تربیتی)
استاد روانشناسی دانشگاه تربیت معلم




