• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پایایی سنجی و اعتباریابی مقیاس شایستگی ریاضی کودکان اوترخت در دانش آموزان دختر و پسر پیش دبستانی و دبستانی شهر اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    عریضی سامانی, حمیدرضاکاوسیان, جوادکدیور, پروین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    374.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی مقیاس شایستگی ریاضیات اوترخت برای کودکان است تا از طریق آن سطوح رشدی کودکان 4/5 تا 7/5 ساله برای شایستگی ریاضی بررسی شود. برای اعتباریابی همزمان، از دو تکلیف شکل های نهفته استفاده شد. آزمودنی ها 720 دانش آموز در شش گروه سنی بودند. تحلیل مؤلفه های اصلی نشان داد که راه حل یک عاملی بهترین تفسیر برای داده ها را فراهم می سازد. تحلیل واریانس دوطرفه نشان می دهد که سن (اما نه جنسیت) از نظر آماری معنادار است. این یافته هماهنگ با پژوهش های دیگر در این زمینه است.
    کلید واژگان
    آزمون اوترخت
    شایستگی ریاضی
    توانایی های شناختی ریاضی
    سبک شناختی
    استقلال از زمینه

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2004-09-22
    1383-07-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار روان شناسی دانشگاه اصفهان
    عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم (مؤسسۀ تحقیقات تربیتی)
    استاد روان‌شناسی دانشگاه تربیت معلم

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_78757.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157542

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب