| dc.contributor.author | عریضی سامانی, حمیدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | کاوسیان, جواد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | کدیور, پروین | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:33:30Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:33:30Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:33:30Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:33:30Z |  | 
| dc.date.issued | 2004-09-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1383-07-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | عریضی سامانی, حمیدرضا, کاوسیان, جواد, کدیور, پروین. (1383). پایایی سنجی و اعتباریابی مقیاس شایستگی ریاضی کودکان اوترخت در دانش آموزان دختر و پسر پیش دبستانی و دبستانی شهر اصفهان. نوآوری های آموزشی, 3(3), 49-65. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-1235 |  | 
| dc.identifier.uri | http://noavaryedu.oerp.ir/article_78757.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157542 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی مقیاس شایستگی ریاضیات اوترخت برای کودکان است تا از طریق آن سطوح رشدی کودکان 4/5 تا 7/5 ساله برای شایستگی ریاضی بررسی شود. برای اعتباریابی همزمان، از دو تکلیف شکل های نهفته استفاده شد. آزمودنی ها 720 دانش آموز در شش گروه سنی بودند. تحلیل مؤلفه های اصلی نشان داد که راه حل یک عاملی بهترین تفسیر برای داده ها را فراهم می سازد. تحلیل واریانس دوطرفه نشان می دهد که سن (اما نه جنسیت) از نظر آماری معنادار است. این یافته هماهنگ با پژوهش های دیگر در این زمینه است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 374 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | نوآوری های آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Educational Innovations | en_US | 
| dc.subject | آزمون اوترخت | fa_IR | 
| dc.subject | شایستگی ریاضی | fa_IR | 
| dc.subject | توانایی های شناختی ریاضی | fa_IR | 
| dc.subject | سبک شناختی | fa_IR | 
| dc.subject | استقلال از زمینه | fa_IR | 
| dc.title | پایایی سنجی و اعتباریابی مقیاس شایستگی ریاضی کودکان اوترخت در دانش آموزان دختر و پسر پیش دبستانی و دبستانی شهر اصفهان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | استادیار روان شناسی دانشگاه اصفهان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم (مؤسسۀ تحقیقات تربیتی) | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد روانشناسی دانشگاه تربیت معلم | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 3 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 49 |  | 
| dc.citation.epage | 65 |  |