مرور دوره 18, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
طراحی الگوی آموزش کارآفرینانه در مدرسه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)امروزه تقریباً در تمام کشورهای توسعهیافته و درحالتوسعه در همة پایههای تحصیلی، آموزش و ترویج کارآفرینی جایگاه ویژهای دارد، بهطوریکه نوآوری در ابعاد گوناگون نظام آموزشی زمینهساز تربیت و پرورش نسلی خلاق و چندبعدی است. ...
-
تأثیر سوادآموزی بر افزایش سرمایة اجتماعی و روانشناختی سوادآموزان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)هدف اصلی پژوهش حاضر که با روش نیمه آزمایشی گروه کنترل همراه با پیش و پسآزمون انجام شد، بررسی میزان تأثیر شرکت در دورههای سوادآموزی و دریافت محتوای آموزشی مرتبط با آن بر افزایش سرمایة اجتماعی و روانشناختی سوادآموزان بود. ...
-
بیانگیزگی تحصیلی دانشآموزان پسر دورة متوسطة اول نواحی روستایی: یک مطالعة داده بنیاد
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)بیانگیزگی تحصیلی یکی از معضلات و آسیبهای جدی کنونی نظام آموزشی کشور در تمام سطوح تحصیلی است. بدین نظر، هدف پژوهش حاضر، مطالعة کیفی پدیدة بیانگیزگی تحصیلی دانشآموزان دورة متوسطة اول در نواحی روستایی و ارائة نظریهای ...
-
شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای شهر یادگیرنده با تأکید بر یادگیری مادامالعمر
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)«شهر یادگیرنده» مفهومی جدید است که هدف آن بسیج منابع برای یادگیری همة شهروندان در تمام طول عمر و همة مکانها است تا موجب رشد فردی، توسعة اقتصادی و انسجام اجتماعی افراد شود. این مفهوم ابعاد و مؤلفههای متفاوتی دارد که توسط ...
-
تأثیر سوادآموزی بر افزایش سرمایة اجتماعی و روانشناختی سوادآموزان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)هدف اصلی پژوهش حاضر که با روش نیمه آزمایشی گروه کنترل همراه با پیش و پسآزمون انجام شد، بررسی میزان تأثیر شرکت در دورههای سوادآموزی و دریافت محتوای آموزشی مرتبط با آن بر افزایش سرمایة اجتماعی و روانشناختی سوادآموزان بود. ...
-
طراحی چارچوب برنامة درسی مبتنی بر شایستگی رشتة مکانیک صنایع دورة دوم متوسطه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)هدف پژوهش حاضر طراحی چارچوب برنامة درسی مبتنی بر شایستگی رشتة مکانیک صنایع در دورة دوم متوسطه است. رویکرد تحقیقی حسب مفهوم و ماهیت تحقیق «آمیخته یا ترکیبی» و هدف آن کاربردی است و برای انجام آن از روشهای تحلیل محتوا و روش ...
-
تأثیر بستة آموزش کارآفرینی مبتنی بر برنامة آموزشی دانشگاه ساسکاچئون بر روحیة کارآفرینی دانشآموزان: یک طرح ترکیبی لانهای همزمان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)این تحقیق با هدف سنجش تأثیر بستة آموزش کارآفرینی مبتنی بر برنامة آموزشی دانشگاه ساسکاچئون بر روحیة کارآفرینی دانشآموزان در دورة اول متوسطه صورت گرفته است. جامعة آماری آن شامل همة دانشآموزان دختر دورة اول متوسطة اصفهان ...
-
شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای شهر یادگیرنده با تأکید بر یادگیری مادامالعمر
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)«شهر یادگیرنده» مفهومی جدید است که هدف آن بسیج منابع برای یادگیری همة شهروندان در تمام طول عمر و همة مکانها است تا موجب رشد فردی، توسعة اقتصادی و انسجام اجتماعی افراد شود. این مفهوم ابعاد و مؤلفههای متفاوتی دارد که توسط ...
-
تأثیر بستة آموزش کارآفرینی مبتنی بر برنامة آموزشی دانشگاه ساسکاچئون بر روحیة کارآفرینی دانشآموزان: یک طرح ترکیبی لانهای همزمان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)این تحقیق با هدف سنجش تأثیر بستة آموزش کارآفرینی مبتنی بر برنامة آموزشی دانشگاه ساسکاچئون بر روحیة کارآفرینی دانشآموزان در دورة اول متوسطه صورت گرفته است. جامعة آماری آن شامل همة دانشآموزان دختر دورة اول متوسطة اصفهان ...
-
ارائة الگوی تناسب آموزشهای فنیوحرفهای با نیازهای بازارکار از دیدگاه صاحبان صنایع شهر یزد بر اساس نظریة داده بنیاد
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)مقالة حاضر در پی ارائة الگویی برای تبیین تناسب آموزشهای فنیوحرفهای با نیازهای بازارکار از دیدگاه صاحبان صنایع شهر یزد است. به لحاظ کفایت نداشتن مدلهای ارائه شده در ادبیات موجود برای تبیین تناسب آموزشهای فنیوحرفهای ...
-
طراحی چارچوب برنامة درسی مبتنی بر شایستگی رشتة مکانیک صنایع دورة دوم متوسطه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-11-22)هدف پژوهش حاضر طراحی چارچوب برنامة درسی مبتنی بر شایستگی رشتة مکانیک صنایع در دورة دوم متوسطه است. رویکرد تحقیقی حسب مفهوم و ماهیت تحقیق «آمیخته یا ترکیبی» و هدف آن کاربردی است و برای انجام آن از روشهای تحلیل محتوا و روش ...



