مرور دوره 15, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
نقش مدیران در ایجاد و توسعۀ تسهیم دانش در معلمان ابتدایی: معرفی متغیر رهبری تسهیم دانش
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-03-20)پژوهش حاضر به روش ترکیبی اکتشافی و با هدف بررسی نقش مدیران در ایجاد و توسعۀ تسهیم دانش در میان معلمان انجام شده است. ابتدا در بخش کیفی، خبرگان آموزشی به صورت هدفمند انتخاب شده و مورد مصاحبه قرار گرفتند. نتایج تحلیل محتوا ...
-
بررسی نیازها و علائق آموزشی بی سوادان و سوادآموزان گروه سنی 49-10 ساله
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-03-20)پژوهش حاضر با هدف «شناسایی نیازها و علائق آموزشی بی سوادان و سوادآموزان گروه سنی 49-10 ساله» و برای پاسخ گویی به سؤالاتی دربارۀ محتوای مورد نیاز و مورد علاقۀ آموزشی و مؤلفه های ایجاد انگیزۀ درونی و بیرونی بی سوادان و ...
-
تأثیر روش درمانجو مداری راجرز بر تاب آوری دانش آموزان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-03-20)هدف از این پژوهش تعیین تأثیر روش درمانجو مدار راجرز بر تاب آوری دانش آموزان دورۀ متوسطۀ دوم شهر تهران بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانش آموزان پسر دورۀ متوسطۀ دوم مدارس دولتی شهر تهران در سال 94-1393 و نمونۀ پژوهش شامل 240 ...
-
تحلیل کیفی محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمان از منظر امر به معروف و نهی از منکر
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-03-20)هدف از این پژوهش، بررسی چگونگی آموزش امر به معروف و نهی از منکر در کتاب های درسی هدیه های آسمان و مقایسۀ آموزش ها در دورۀ ابتدایی تحصیلی می باشد. روش انجام پژوهش، روشی ترکیبی از نوع طرح اکتشافی است و بر روی کتاب هایِ هدیه ...
-
بررسی مقایسه ای دانش آموزان منضبط و دانش آموزان دارای مشکل انضباطی، از لحاظ سه مؤلفۀ عاطفه به مدرسه، صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-03-20)هدف از پژوهش مقایسۀ دانش آموزان منضبط ودانش آموزان دارای مشکل انضباطی از لحاظ سه مؤلفۀ عاطفه به مدرسه، صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی آنان می باشد. نمونۀ این پژوهش تعداد 420 نفر از دانش آموزان پایه های دوم و سوم دورۀ متوسطۀ ...



