برچسب مواد غذایی: مفاهیم، کارکردها و دلایل استفاده یا عدم استفاده از آن
(ندگان)پدیدآور
ابراهیمی, ابوالقاسمنکویی زاده, مریمخدابخشی سورشجانی, زهرا
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه تصمیمات خرید به طور عمده در درون فروشگاه اتّفاق میافتد و بسته بندی محصول به منظور محدود کردن نیاز به نیروی فروش در لحظه خرید طراحی شده است. از اینرو، برچسب مواد غذایی احتمالاً به مهم ترین و اثرگذارترین عامل در تصمیم گیری خرید مشتری تبدیل شده است، چرا که اکثر اطّلاعات مورد نیاز مشتری از جمله نام تجاری و ترکیبات محصول روی برچسب چاپ می شوند. هدف از این مقاله، ایجاد آگاهی در خصوص اهمیت برچسب مواد غذایی در انتخاب محصولات غذایی است. بدین منظور، در این مطالعه سعی شده است تا با نگاهی جامع پیرامون برچسب مواد غذایی؛ مفاهیم، اهمیت، انواع اطّلاعات، الزامات قانونی، کارکردها و همچنین دلایل استفاده یا عدم استفاده از آن مورد بررسی قرار گیرد.
کلید واژگان
بسته بندیبرچسب
مواد غذایی
نقطه خرید
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)سازمان پدید آورنده
دانشیار بخش مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیرازاستادیار بخش مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز
لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و دانشجوی فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه شیراز



