مرور دوره 8, شماره 32 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 3 از 3
- 
بررسی الگوی کنشگران حکایتهای باب نخست کلیله و دمنه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2017-02-19)یکی از نظریههای مطرح در حوزه روایت، نظریه گریماس است که بر اساس تقابلهای دوگانه متن طراحی شده است. اگرچه نظریه گریماس تا حدود بسیار زیادی قابل انطباق با قصههای متون ادب فارسی است، در پارهای از موارد شاهد ناهمخوانیهایی ...
 
- 
بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2017-02-19)فلسفة تحلیلیِ تعلیم و تربیت، توضیح و تحلیلِ ساختارِ فکر از طریق تحلیلهای منطقی و زبانی است. در نزد بسیاری از فیلسوفان تحلیلی، ایضاحِ گزارههای فلسفی از طریق تحلیلِ مفاهیم، راهگشای حل مسألههای تربیتی ...
 
- 
تعلیم تحذیری سعدی در بوستان با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی نظریه فرکلاف (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2017-02-19)پژوهش حاضر به دنبال تأیید این پیش فرض است که سعدی در بوستان سعی در تبیین ایدئولوژی تعلیم تحذیری دارد. شیخ مصلحالدین مخاطب را آن قدر منفعل میبیند که میتواند اخلاق را با شیوه ترسانیدن از عواقب سوء آموزش دهد. برای توجیه ...
 



