مرور دوره 12, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
اثر بخشی روش خود آموزی کلامی بر کاهش شدت علایم ناپایداری عاطفی، زودرنجی، افسرده خلقی و اضطراب در مبتلایان به اختلال پیش از قاعدگی. (دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2016-08-22)هدف ازاین پژوهش، اثربخشی رواندرمانی شناختی- رفتاری با تاکید بر اثر روش خودآموزی کلامی در کاهش شدت علایم ناپایداری عاطفی، زودرنجی، افسرده خلقی و اضطراب مبتلایان به اختلال ملال پیش از قاعدگی بود. از جامعه 345 نفری زنان ...
 
- 
اثربخشی آموزش روانشناختی بر هیجان ابرازشده و کاهش شدت اختلال در مبتلایان به وسواس فکری-عملی (دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2016-08-22)چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش روانشناختی بر هیجان ابرازشده و کاهش شدت اختلال در مبتلایان به وسواس فکری– عملی انجام شد. مطالعه حاضر از طرحهای نیمه آزمایشی با مدل پیشآزمون-پسآزمون همراه با گروه کنترل است. ...
 
- 
اثربخشی برنامه های تقویت حافظه فعال و ادراک دیداری بر بهبود خواندن دانش آموزان دارای اختلال خواندن (دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2016-08-22)خواندن یکی از مهارتهای اساسی است که ما را در دریافت و درک اطلاعات و مفاهیم جدید یاری میدهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش حافظه فعال و ادراک دیداری بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان دارای اختلال خواندن انجام شد. ...
 
- 
عملکرد قربانیان تجاوز جنسی مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه در حافظه روزمره (دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2016-08-22)تجاوز به عنوان یک رویداد استرسزا دارای عواقب بلندمدت، همچون اختلالات شناختی میباشد. پژوهش حاضر به بررسی عملکرد قربانیان این رویداد در حافظه روزمره پرداخته است. در یک مطالعه علی- مقایسهای به شیوه نمونهگیری در دسترس 17 ...
 
- 
مقایسهی دانش آموزان آزار پذیر، آزار رسان و عادی از لحاظ افسردگی، اضطراب، خشم و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان سال اول دبیرستان (دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2016-08-22)هدف این پژوهش مقایسه دانش آموزان آزار پذیر، آزار رسان و عادی از لحاظ افسردگی، اضطراب، خشم و عملکرد تحصیلی بود. جامعه پژوهش همه دانشآموزان پسر سال اول دبیرستان شهر اهواز بود، که به روش تصادفی خوشهای چند مرحله ای از دو ...
 
- 
نقش میانجی تفکر ارجاعی در ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی (دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2016-08-22)هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین نقش میانجیگر تفکر ارجاعی در رابطه بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی بود. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمام دانشجویان دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) شهر قزوین ...
 
- 
نقش واسطهای آسیبپذیری بینفردی در پیشبینی صفات شخصیت مرزی بر اساس بدتنظیمی هیجان در دوقلوهای همسان و ناهمسان (دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2016-08-22)هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطهای آسیبپذیری بینفردی در رابطۀ بدتنظیمی هیجان و صفات شخصیت مرزی در دوقلوهای همسان و ناهمسان بود. روش پژوهش: جامعۀ آماری شامل دوقلوهای همسان و ناهمسان عضو انجمن دوقلوها و چندقلوهای ...
 



