• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثرات نقش آموزش خانواده، مدرسه و جامعه بر پیشرفت تحصیلی

    (ندگان)پدیدآور
    علوی اندراجمی, معصومهایزدی, صمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    496.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کارکردهای آموزش خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیت‌های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود و جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دختر متوسطه سوم استان مازندران در سال تحصیلی 94-1393 تشکیل می‌دادند. نمونه شامل321 نفر دانش‌آموزان می‌باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از ابزار سنجش خانواده، پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه، پرسشنامه فعالیت های فوق برنامه و معدل استفاده شد. داده ها با مدل معادلات ساختاری و بهره‌گیری از نرم افزار اس.پی.اس.اس و لیزرل تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد کارکرد خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیت‌های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر معناداری دارند، به طوری که تاثیر کارکرد خانواده برابر با 75/0، تاثیر محیط مدرسه و کلاس برابر با 43/0 و ضریب تاثیر فعالیت‌های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان برابر با 32/0 می‌باشد. همچنین یافته‌ها نشان داد که رابطه بین تمامی مولفه‌های کارکرد خانواده، محیط کلاس و مدرسه و فعالیت‌های فوق برنامه شامل (علمی، ورزشی، هنری، موسیقی و زبان آموزی) با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان معنادار است. به طور کلی نتایج پژوهش حاضر نقش کارکردهای آموزش خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیت‌های فوق برنامه در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را مورد تأکید قرار می‌دهد.
    کلید واژگان
    آموزش
    پیشرفت تحصیلی
    کارکرد خانواده
    محیط کلاس
    فعالیت‌های فوق برنامه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه علوم تربیتی
    دانشیار دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه علوم تربیتی

    شاپا
    2538-3655
    URI
    http://rmt.iranjournals.ir/article_36344.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124471

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب