| dc.contributor.author | علوی اندراجمی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | ایزدی, صمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:04:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:04:28Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:04:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:04:28Z | |
| dc.date.issued | 2018-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-11-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-08-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علوی اندراجمی, معصومه, ایزدی, صمد. (1396). بررسی اثرات نقش آموزش خانواده، مدرسه و جامعه بر پیشرفت تحصیلی. فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی, 4(4), 108-120. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-3655 | |
| dc.identifier.uri | http://rmt.iranjournals.ir/article_36344.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124471 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کارکردهای آموزش خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیتهای فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود و جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دختر متوسطه سوم استان مازندران در سال تحصیلی 94-1393 تشکیل میدادند. نمونه شامل321 نفر دانشآموزان میباشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از ابزار سنجش خانواده، پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه، پرسشنامه فعالیت های فوق برنامه و معدل استفاده شد. داده ها با مدل معادلات ساختاری و بهرهگیری از نرم افزار اس.پی.اس.اس و لیزرل تحلیل شدند. یافتهها نشان داد کارکرد خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیتهای فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تأثیر معناداری دارند، به طوری که تاثیر کارکرد خانواده برابر با 75/0، تاثیر محیط مدرسه و کلاس برابر با 43/0 و ضریب تاثیر فعالیتهای فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان برابر با 32/0 میباشد. همچنین یافتهها نشان داد که رابطه بین تمامی مولفههای کارکرد خانواده، محیط کلاس و مدرسه و فعالیتهای فوق برنامه شامل (علمی، ورزشی، هنری، موسیقی و زبان آموزی) با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان معنادار است. به طور کلی نتایج پژوهش حاضر نقش کارکردهای آموزش خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیتهای فوق برنامه در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را مورد تأکید قرار میدهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 495 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Research on Management of Teaching in Marine Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | کارکرد خانواده | fa_IR |
| dc.subject | محیط کلاس | fa_IR |
| dc.subject | فعالیتهای فوق برنامه | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثرات نقش آموزش خانواده، مدرسه و جامعه بر پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 108 | |
| dc.citation.epage | 120 | |