نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلوی اندراجمی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorایزدی, صمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:04:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:04:28Z
dc.date.available1399-07-08T22:04:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:04:28Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-07en_US
dc.date.submitted1396-08-16fa_IR
dc.identifier.citationعلوی اندراجمی, معصومه, ایزدی, صمد. (1396). بررسی اثرات نقش آموزش خانواده، مدرسه و جامعه بر پیشرفت تحصیلی. فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی, 4(4), 108-120.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3655
dc.identifier.urihttp://rmt.iranjournals.ir/article_36344.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124471
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کارکردهای آموزش خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیت‌های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود و جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دختر متوسطه سوم استان مازندران در سال تحصیلی 94-1393 تشکیل می‌دادند. نمونه شامل321 نفر دانش‌آموزان می‌باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از ابزار سنجش خانواده، پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه، پرسشنامه فعالیت های فوق برنامه و معدل استفاده شد. داده ها با مدل معادلات ساختاری و بهره‌گیری از نرم افزار اس.پی.اس.اس و لیزرل تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد کارکرد خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیت‌های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر معناداری دارند، به طوری که تاثیر کارکرد خانواده برابر با 75/0، تاثیر محیط مدرسه و کلاس برابر با 43/0 و ضریب تاثیر فعالیت‌های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان برابر با 32/0 می‌باشد. همچنین یافته‌ها نشان داد که رابطه بین تمامی مولفه‌های کارکرد خانواده، محیط کلاس و مدرسه و فعالیت‌های فوق برنامه شامل (علمی، ورزشی، هنری، موسیقی و زبان آموزی) با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان معنادار است. به طور کلی نتایج پژوهش حاضر نقش کارکردهای آموزش خانواده، محیط مدرسه و کلاس و فعالیت‌های فوق برنامه در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را مورد تأکید قرار می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent495
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش علوم دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Research on Management of Teaching in Marine Sciencesen_US
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectکارکرد خانوادهfa_IR
dc.subjectمحیط کلاسfa_IR
dc.subjectفعالیت‌های فوق برنامهfa_IR
dc.titleبررسی اثرات نقش آموزش خانواده، مدرسه و جامعه بر پیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه علوم تربیتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه علوم تربیتیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage108
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد