دوره 8, شماره 14

 

ارسال های اخیر

  • راهکارهای آموزش الفبای زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان از دیدگاه مدرسان 

    گل پور, لیلا؛ عقبی, زهرا؛ نوریانی, ندا (جامعه المصطفی العالمیه, 2022-04-21)
    آموزش آواها و خط در هر زبان مهم‌ترین بخش آموزش زبان به‌شمار می‌رود؛ زیرا اگر زبان‌آموز یک آوا را چه در مرحلۀ خواندن و چه در مرحلۀنوشتن، به‌اشتباه یاد بگیرد، دیگر قادر به درست خواندن و درست نوشتن نخواهد بود. با توجه به اهمیت ...

  • نگاهی به ترکیبات ساده‌ وصفی و اضافی در زبان‌های فارسی و چینی (رویکردی آموزشی) 

    برزگر بفروئی, محدثه (جامعه المصطفی العالمیه, 2022-04-21)
    ترکیبات وصفی یکی از ابزار‌های زبانی مهم برای ابراز احساسات و برقراری ارتباط هستد اما در اکثر زبان‌ها نحوۀ استفاده و ساختار دستور زبانی آن یکسان نیست. با یک بررسی در مورد نحوۀ کاربرد ترکیبات وصفی و اضافی در دو زبان فارسی و ...

  • اهمیت آموزش و ارزشیابی واژگان در یادگیری زبان دوم/خارجی 

    بابایی ولنی, الهام (جامعه المصطفی العالمیه, 2022-04-21)
    برای یادگیری زبان تسلط بر چهار مهارت اصلی زبانی مهم است. پایه و اساس این مهارت ها یاددهی و یادگیری واژه است. زیرا واژگان مهم‌ترین بخش زبان آموزی است. آنچه در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد، انتقال معناست که نیازمند بهره مندی ...

  • توصیف و تحلیل شبکه آموزشی شاد از منظر زبان‌شناسی 

    آژند, اعظم؛ فرازنده پور, فائزه (جامعه المصطفی العالمیه, 2022-04-21)
    با گسترش ویروس کرونا در تمام نقاط کشور و اجتناب از تجمع افراد در مکان‌های شلوغ، مدارس به عنوان اولین مکان‌ها پیشگام این امر شدند که از تجمع افراد جلوگیری کنند. آموزش از راه دور در فضای مجازی توسط معلمان و با هماهنگی مدارس، ...

  • تحلیل خطای آوایی فارسی‌آموزان ژاپنی در چارچوب نظریه بهینگی و ارائه راهکارآموزشی 

    هاشمی, افتخار سادات؛ اکبرپور, محمدجواد (جامعه المصطفی العالمیه, 2022-04-21)
    آموزش نظام آوایی زبان مقصد از لحاظ جایگاه و شیوۀ تولید آواها از آن‌جا حائز اهمیت است که مشخصه‌های آوایی زبان مادری در یادگیری زبان دوم/ خارجی وارد می‌شود. به تأثیر زبان مادری در یادگیری زبان دوم/ خارجی انتقال زبانی می‌گویند. ...

  • معرفی «الگوی زبامغز» جهت آموزش مهارت گفتگو به غیرفارسی‌زبانان 

    ابراهیمی, شیما؛ جهانی, زهرا (جامعه المصطفی العالمیه, 2022-04-21)
    با توجه به اهمیت ارتباط متقابل میان زبان، فرهنگ، تفکر، هیجانات و حواس در برقراری و تداوم یک ارتباط مؤثر، پژوهش حاضر با هدف معرفی الگوی زبامغز به عنوان روشی مؤثر برای تهیه و تدوین مواد آموزشی مهارت گفتگو به غیرفارسی‌زبانان ...