دوره 13, شماره 25
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارائهی مدل سرمایه اجتماعی تعالی محور در آموزش متوسطه با رویکرد فرا ترکیب
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: جوامعی که به سمت دانش بنیان حرکت میکند توسعه سرمایه اجتماعی جایگاه ویژهای در توسعه پایدار دارد یکی از زمینههای مهم برای شکلدهی توسعه سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش میباشد و هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی سرمایه اجتماعی ...
-
نقش برنامه ریزی آموزشی در رفتار صرفه جویی آب دانش آموزان براساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی نقش برنامه ریزی آموزشی در میزان صرفه جویی مصرف آب دانش آموزان و عوامل روان شناختی – اجتماعی موثر بر آن با استفاده از نظریه رفتار برنامهریزی شده است.روششناسی: پژوهش حاضر با رویکرد کمی ...
-
استلزامات معلمی در عصر دیجیتال: واکاوی شایستگیهای ضروری تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با برنامه آموزشی در بستر آموزش مجازی
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: این پژوهش با هدف واکاوی شایستگیهای ضروری تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با برنامه آموزشی در بستر آموزش مجازی انجام شد. روششناسی: این مطالعه با رویکرد کیفی و مشارکت 15 نفر از خبرگان حوزه فناوریهای آموزشی از طریق ...
-
چالشها و فرصتهای استفاده از رویکرد علم شهروندی در برنامهریزی آموزشی
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: علم شهروندی (Citizen Science) به پژوهشهای علمی اطلاق میشود که در آن شهروندان غیرحرفهای یا دانشمندان آماتور در جمعآوری و تحلیل دادهها مشارکت میکنند. این رویکرد به ترویج مشارکت عمومی در فرآیندهای علمی و ارتقای ...
-
تدوین راهبردهای تغییر نظام آموزش عالی در ایران: رشته حسابداری
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف:. این پژوهش با هدف کلی تدوین راهبردهای تغییر در نظام آموزش عالی در رشته حسابداری در ایران انجام شد.روششناسی: این پژوهش با استفاده از ماتریش SWOT نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید پیرامون موضوع شناسایی شد و با استفاده از ...
-
سنتزپژوهی موانع انتقال یادگیری در آموزشهای سازمانی؛ مقدمهای برای برنامهریزی آموزشی در سازمان
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: با توجه به تغییرات سریع در دانش و اطلاعات انسانی و در نهایت تغییر اهداف سازمانها، نیاز به همگام شدن نیروی انسانی احساس میشود که مهمترین راهکار در این راستا، آموزش است که دانش، مهارتها و توانایی های کسبشده در ...
-
تدوین و اعتبارسنجی اصول طراحی فضاهای آموزشی برای دوره ابتدایی
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: فضا و امکانات آموزشی مدارس از جمله مسائل مطرح در برنامهریزی آموزشی است. معماری و طراحی مدارس میتواند بر نتایج بلندمدت فرایند آموزش مؤثر باشد. این پژوهش با هدف تدوین و اعتبار سنجی اصول طراحی فضاهای آموزشی مدارس ابتدایی ...
-
ساماندهی آموزشهای عالی مهارتی: ادغام و تجمیع دانشگاه فنی و حرفهای و دانشگاه علمی کاربردی
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدفیکی از چالش های کلیدی در حوزه آموزش حرفه ای در ایران، ارائه پراکنده این برنامه ها توسط دو نهاد مجزا است: دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تجمیع این دو دانشگاه بر افزایش کارایی، ...



