مطالعات برنامه ریزی آموزشی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
مکان یابی بهینۀ مراکز آموزشی با استفاده از روش سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و سلسله مراتبی (AHP)
(دانشگاه مازندران, 2024-02-20)هدف: هدف از پژوهش حاضر، مکان گزینی مطلوب کاربریهای آموزشی به منظور افزایش کارایی مراکز مذکور و برداشتن گامی مهم برای بهبود کیفیت آموزش میباشد.روش: پژوهش حاضر کاربردی- توسعهای است و ترکیبی از روشهای کتابخانهای و ...
-
بازکاوی ساختار برنامۀ آموزشی و سازمانی دانشگاه با توسل به تئوری سازمان یادگیرندۀ پیتر سنگه
(دانشگاه مازندران, 2024-02-20)هدف: ساختار برنامۀ آموزشی و سازمانی دانشگاه باید به گونهای انعطافپذیر و متناسب با تحولات علمی و نیازهای جامعه باشد تا به ارتقای کیفیت آموزش و مهارتهای دانشجویان کمک کند. هدف از پژوهش حاضر، بازکاوی ساختار برنامۀ آموزشی ...
-
شناسایی و آسیب شناسی وضعیت مولفه های نظام فن شناسی آموزشی در دانشگاه ایلام با تاکید بر برنامه ریزی آموزشی
(دانشگاه مازندران, 2024-02-20)هدف: هدف این تحقیق، آسیبشناسی نظام فنشناسی آموزشی در دانشگاه ایلام میباشد. دانشگاه ایلام با داشتن 7561 دانشجو در 83 رشته مختلف میبایست از نظام فنشناسی روز استفاده نماید، تا فارغالتحصیلان توانمند تربیت نماید. روششناسی: ...
-
مطالعۀ کیفی وضعیت آموزش مناطق محروم با تأکید بر مقطع ابتدایی
(دانشگاه مازندران, 2024-02-20)هدف: این تحقیق با هدف مطالعۀ کیفی وضعیت آموزش مناطق محروم با تأکید بر مقطع ابتدایی انجام شده است.روششناسی: روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی است و با شیوههای توصیفی- کیفی، اعم از مطالعۀ کتابخانهای و سندکاوی و نیز مصاحبۀ ...
-
بررسی نقش تعاملی دانشگاه و شهرداری در ایجاد و توسعه شهر یادگیرنده از منظر برنامه-ریزی آموزشی
(دانشگاه مازندران, 2022-08-23)پژوهش حاضر باهدف طراحی الگوی برای ایجاد شهر یادگیرنده با محوریت دانشگاه در کلانشهر اهواز از منظر برنامهریزی آموزشی انجامشده است. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی به روش داده بنیاد است. جامعۀ آماری شامل استادان دانشگاه شهید ...
-
شناسایی و تبیین مؤلفه های زمینه ای موثر بر ایجاد دانشگاه کارآفرین (با رویکرد فراترکیب )
(دانشگاه مازندران, 2022-08-23)هدف از پژوهش حاضر بررسی و تبیین پارامترهای توسعه دانشگاه کارآفرین در بعد آمادگی های زمینه ای است که از روش فراترکیب به عنوان یک روش مناسب برای دستیابی به ترکیب جامعی از پارامترها بر اساس ترجمان کیفی مطالعات مورد نظر استفاده ...
-
بررسی تاثیر شایستگیهای مدیران بر استراتژیهای حل تعارض در دانشگاه علوم پزشکی بابل
(دانشگاه مازندران, 2023-02-20)هدف: محیطهای دانشگاهی دارای ویژگیهای منحصربفردی هستند که ناشی از انتظارات، جو و فرهنگ سازمانی آنها می باشد. فرهنگ بحث و گفتمان، روش اصلی ارتباطی در آموزش عالی است که مستلزم شایستگیهای مختص به خود میباشد. پژوهش حاضر با ...
-
شناسایی مولفههای صلاحیتهای آموزشی و حرفه ای اعضای هیات علمی در نظام آموزش عالی کشور با رویکرد فراترکیب
(دانشگاه مازندران, 2025-02-19)هدف: منابع انسانی هر سازمان مهمترین و باارزشترین عامل حیات آن است که بر تمامی ابعاد سازمان اثر دارد. اصلیترین منابع انسانی دانشگاههای کشور، اعضای هیات علمی هستند و میزان صلاحیت آنان بر کیفیت فرایند آموزش اثرگذار است ...
-
تبیین تجارب زیسته متخصصان آموزش سازمانی از انتقال یادگیری صفر
(دانشگاه مازندران, 2025-02-19)هدف: آموزش یکی از ابزارهای کلیدی برای بهبود عملکرد سازمانها محسوب میشود. با این حال، در بسیاری از سازمانها، فرآیندهای آموزشی با چالشهایی مواجهاند که یکی از مهمترین آنها عدم انتقال مؤثر آموختهها به محیط کار است، که ...
-
ارزیابی کیفیت رفتارهای فرانقشی در گروههای آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان)
(دانشگاه مازندران, 2025-02-19)هدف: رفتارهای فرانقشی در گروههای آموزشی، که فراتر از وظایف رسمی هستند، نقش مهمی در بهبود کیفیت و عملکرد مؤسسات آموزش عالی ایفا میکنند. این رفتارها میتوانند به افزایش انگیزه، بهبود روابط کاری و ارتقای سطح آموزشی کمک کنند. ...
-
تحلیل پدیدارشناسانه ادراک معلمان از ادغام چت جی پی تی در آموزش و پرورش مقطع ابتدایی
(دانشگاه مازندران, 2025-02-19)هدف: با پیشرفت فناوری، ابزارهای نوینی مانند چتجیپیتی به سرعت جای خود را در حوزه آموزش باز کردهاند. هدف این پژوهش بررسی ادراکات معلمان دوره ابتدایی از ادغام چتجیپیتی در آموزش بود و تجربه زیسته آنان از فرصتها، چالشها ...
-
ارائهی مدل سرمایه اجتماعی تعالی محور در آموزش متوسطه با رویکرد فرا ترکیب
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: جوامعی که به سمت دانش بنیان حرکت میکند توسعه سرمایه اجتماعی جایگاه ویژهای در توسعه پایدار دارد یکی از زمینههای مهم برای شکلدهی توسعه سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش میباشد و هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی سرمایه اجتماعی ...
-
نقش برنامه ریزی آموزشی در رفتار صرفه جویی آب دانش آموزان براساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی نقش برنامه ریزی آموزشی در میزان صرفه جویی مصرف آب دانش آموزان و عوامل روان شناختی – اجتماعی موثر بر آن با استفاده از نظریه رفتار برنامهریزی شده است.روششناسی: پژوهش حاضر با رویکرد کمی ...
-
استلزامات معلمی در عصر دیجیتال: واکاوی شایستگیهای ضروری تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با برنامه آموزشی در بستر آموزش مجازی
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: این پژوهش با هدف واکاوی شایستگیهای ضروری تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با برنامه آموزشی در بستر آموزش مجازی انجام شد. روششناسی: این مطالعه با رویکرد کیفی و مشارکت 15 نفر از خبرگان حوزه فناوریهای آموزشی از طریق ...
-
چالشها و فرصتهای استفاده از رویکرد علم شهروندی در برنامهریزی آموزشی
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: علم شهروندی (Citizen Science) به پژوهشهای علمی اطلاق میشود که در آن شهروندان غیرحرفهای یا دانشمندان آماتور در جمعآوری و تحلیل دادهها مشارکت میکنند. این رویکرد به ترویج مشارکت عمومی در فرآیندهای علمی و ارتقای ...
-
تدوین راهبردهای تغییر نظام آموزش عالی در ایران: رشته حسابداری
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف:. این پژوهش با هدف کلی تدوین راهبردهای تغییر در نظام آموزش عالی در رشته حسابداری در ایران انجام شد.روششناسی: این پژوهش با استفاده از ماتریش SWOT نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید پیرامون موضوع شناسایی شد و با استفاده از ...
-
سنتزپژوهی موانع انتقال یادگیری در آموزشهای سازمانی؛ مقدمهای برای برنامهریزی آموزشی در سازمان
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: با توجه به تغییرات سریع در دانش و اطلاعات انسانی و در نهایت تغییر اهداف سازمانها، نیاز به همگام شدن نیروی انسانی احساس میشود که مهمترین راهکار در این راستا، آموزش است که دانش، مهارتها و توانایی های کسبشده در ...
-
تدوین و اعتبارسنجی اصول طراحی فضاهای آموزشی برای دوره ابتدایی
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدف: فضا و امکانات آموزشی مدارس از جمله مسائل مطرح در برنامهریزی آموزشی است. معماری و طراحی مدارس میتواند بر نتایج بلندمدت فرایند آموزش مؤثر باشد. این پژوهش با هدف تدوین و اعتبار سنجی اصول طراحی فضاهای آموزشی مدارس ابتدایی ...
-
ساماندهی آموزشهای عالی مهارتی: ادغام و تجمیع دانشگاه فنی و حرفهای و دانشگاه علمی کاربردی
(دانشگاه مازندران, 2024-08-22)هدفیکی از چالش های کلیدی در حوزه آموزش حرفه ای در ایران، ارائه پراکنده این برنامه ها توسط دو نهاد مجزا است: دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تجمیع این دو دانشگاه بر افزایش کارایی، ...
-
ارزیابی تجربه دانشجویان بینالملل از تحصیل در دانشگاه کردستان
(دانشگاه مازندران, 2023-08-23)هدف: یکی از شاخصهای بسیار مهم در سیاستگذاری و برنامهریزی آموزشی، مطالعه ذینفعان آموزشی(اعم از تجربه، دانش، رضایت و یا نیازها و علایق آنان) است. هدف این پژوهش، ارزیابی تجربه دانشجویان بینالملل از تحصیل در دانشگاه ...



