دوره 18, شماره 51
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل بازنمایی تصویری دنیای پیش از تولد در «پویانمایی روح» با تأکید بر ادراک ذهنی کودکان
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)پویا نمایی بلند داستانی «روح» (۲۰۲۰) ساخته پیت داکتر، با رویکردی نوآورانه، به کاوش در مفاهیم انتزاعی و متافیزیکی همچون ماهیت روح و دنیای پیش از تولد میپردازد. نظر به ردهبندی سنی اتخاذشده برای این پویانمایی، کودکان، بخش ...
-
شکلبندی ژانری فیلمهای تجربی ایرانی: موردکاوی فیلمهای برگزیده جشنواره فیلم کوتاه تهران (1380-1395)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)سینمای تجربی تمرین و تجربهگری در امکانات رسانه سینما و تصاویر متحرک است و این فرایند را در راستای اهداف زیباییشناختی و انعکاس دغدغههای فردی و اجتماعی به کار میگیرد. این سینما قواعد و هنجارهای سینمای جریان اصلی را به ...
-
واکاوی مؤلفههای اثربخش تئاتر تلویزیونی در رسانههای دوران پساتلویزیون
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)تئاتر همواره بر مبنای ارتباط زنده و رو در رو با مخاطب اجرا میشده است تا اینکه با ورود به تلویزیون و ایجاد قالبی به نام تلهتئاتر، مسیر تولیدات این رشته در پیوند با قواعد تلویزیونی تغییر کرد. رشد تکنولوژی و تعدد قالبهای ...
-
سیاستهای برونسپاری تولید محتوای تلویزیونی صداوسیما در حوزه انتخاب و تعامل با شرکای تولیدی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)با وجود اینکه سالها از اجرای استراتژی برونسپاری تولیدات سیما و مشارکت تولیدکنندگان بیرونی در پروژههای برنامهسازی میگذرد، به دلیل نبود سیاستهای مشخص در این حوزه و عملکرد سلیقهای مدیران، اجرای این راهبرد با آسیبهای ...
-
مدل کارکردی رسانههای اجتماعی در جذب کاربر برای رسانه ملی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)در حال حاضر، حضور اشکال نوظهور رسانه و ویژگیهای آن چون انعطافپذیری، محتوای متنوع، درگیرسازی، تعامل و گفتمان وسیعتر کاربران که مشخصه استفاده از پلتفرمهای رسانهای جدید است از دغدغههای اساسی دستاندرکاران رسانهها محسوب ...
-
تبیین اعتیاد به بازی های رایانه ای( گیم) بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی با نقش واسطهای رضایت از زندگی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)از معضلاتی که استفاده مفرط از فناوری و اینترنت از طریق افزایش استفاده از تلفنهای هوشمند، تبلتها و لپتاپها ایجاد کرده است، اعتیاد به بازی-های رایانهای است. بنابراین هدف پژوهش حاضر آزمون مدل رابطه بین نیازهای بنیادین ...



