• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری
    • دوره 18, شماره 51
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری
    • دوره 18, شماره 51
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل کارکردی رسانه‌های اجتماعی در جذب کاربر برای رسانه ملی

    (ندگان)پدیدآور
    قنبری, لیلارشیدی, احتشامدانایی, ابوالفضل
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در حال حاضر، حضور اشکال نوظهور رسانه و ویژگی‌های آن چون انعطاف‌پذیری، محتوای متنوع، درگیرسازی، تعامل و گفتمان وسیع‌تر کاربران که مشخصه استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌ای جدید است از دغدغه‌های اساسی دست‌اندرکاران رسانه‌ها محسوب می‌شود و ازآنجاکه رسانه‌ها در تمامی اشکال خود به دنبال، جلب‌توجه و جذب مخاطبان هستند، جذب و نگهداشت مخاطب برای رسانه‌ای چون رسانه ملی نیز امری حیاتی است، لذا برای نیل به این هدف شناسایی عواملی که باعث افزایش و نگهداری مخاطب می‌شود ضرورت دارد، یکی از روش‌های مؤثر برای جذب مخاطب استفاده از ظرفیت‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی است، در پژوهش حاضر نقشی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در جذب مخاطب رسانه ملی داشته باشند بررسی و در قالب یک مدل ارائه می‌شود. روش این پژوهش از نوع کیفی و مبتنی بر رویکرد نظریه‌پردازی داده‌بنیاد است، داده‌ها با روش نمونه‌گیری نظری از طریق مصاحبه عمیق با ۱۶ نفر از صاحب‌نظران شامل اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، مدیران و کارشناسان سازمان صداوسیما، برنامه‌سازان و سلبریتی‌ها انجام گردید.یافته‌های این پژوهش بیان می‌کند که رسانه‌های اجتماعی بر جذب مخاطب رسانه ملی نقش مؤثری داشته و رسانه ملی با اتخاذ راهبردهایی چون بازنگری فرآیندها و سیاست‌ها در مواجهه با رسانه‌های اجتماعی، ارتقای سواد رسانه‌ای مخاطبان در استفاده از محتوای رسانه‌های اجتماعی، استراتژی بازاریابی محتوا در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای شکل‌گیری حوزه عمومی برای گفتمان سازی و بازتاب مسائل عمومی مبتلابه جامعه که در همة رسانه‌ها مطرح است می‌تواند به نتایجی چون تعهد، اعتماد، وفاداری، جذب مخاطب حداکثری، رضامندی، نوآوری و انگیزش درونی مخاطب دست یابد.
    کلید واژگان
    رسانه‌های اجتماعی
    رسانه ملی
    مشارکت مخاطبان
    وفاداری مخاطب
    رضامندی مخاطب

    شماره نشریه
    51
    تاریخ نشر
    2024-12-21
    1403-10-01
    ناشر
    دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    IRIB University
    سازمان پدید آورنده
    صداوسیما
    استادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
    گروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد سمنان، سمنان، ایران

    شاپا
    2645-4696
    2645-470X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22085/javm.2024.477329.2227
    https://javm.iribu.ac.ir/article_209703.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1137908

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب