سیاستهای برونسپاری تولید محتوای تلویزیونی صداوسیما در حوزه انتخاب و تعامل با شرکای تولیدی
(ندگان)پدیدآور
نظری, احمدمیناوند, محمدقلی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با وجود اینکه سالها از اجرای استراتژی برونسپاری تولیدات سیما و مشارکت تولیدکنندگان بیرونی در پروژههای برنامهسازی میگذرد، به دلیل نبود سیاستهای مشخص در این حوزه و عملکرد سلیقهای مدیران، اجرای این راهبرد با آسیبهای زیادی همراه بوده است. برایناساس، هدف پژوهش حاضر ارائه سیاستهای مناسب برای انتخاب و تعامل با شرکای تولیدی سیما در پروژههای برونسپاری شده است. برای نیل به این هدف، تحقیق حاضر با رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شده است. جامعه مورد بررسی پژوهش شامل 20 نفر از مدیران ارشد و میانی سیما، تهیهکنندگان و اساتید دانشگاهی است. برای جمعآوری دادهها از روش مصاحبه نیمهساختاریافته استفاده شده و به منظور تجزیهوتحلیل آنها نیز روش تحلیل مضمون بهکار گرفته شده است. نتیجه اجرای فرآیند استقراء و تحلیل به شناسایی سیاستهایی در چهار بعد، ذیل مقوله فراگیر مدیریت تعامل با شرکای تولیدی سیما منجر شد. از جمله: ایجاد بازار کار رسانهای، رتبهبندی شرکتهای همکار تولیدی سازمان، طراحی سامانه جامع اطلاعات تهیهکنندگان، ایجاد کانال ارتباطی شفاف و دوسویه با تهیهکننده. نتایج نشان میدهد سازمان صداوسیما برای ماندن در فضای رقابتی باید به سمت برونسپاری دگرگونساز حرکت کند و از تولیدکنندگانی بهره ببرد که خلاقیت و نوآوری را به درون سازمان تزریق میکنند.
کلید واژگان
برونسپاریتولید محتوا
سیاستگذاری
سیمای جمهوری اسلامی ایران
شماره نشریه
51تاریخ نشر
2024-12-211403-10-01
ناشر
دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت رسانه - دانشگاه صداوسیما - تهران - ایراندانشیار گروه علوم نوین رسانه، دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما، تهران، ایران.
شاپا
2645-46962645-470X



