دوره 21, شماره 56
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تدوین مدل فرسودگی شغلی در کلاس بر مبنای نقش هیجانی معلم( مثبت و منفی) با میانجیگری دشورای تنظیم شناختی هیجان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان مقطع تحصیلی ابتدایی ناحیه یک شهر سنندج در سال تحصیلی 1400-1401 بود که به روش نمونهگیری خوشهای و از طریق جدول مورگان 253 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها سه پرسشنامه ...
 
- 
اثربخشی توانبخشی شناختی بر هیجانهای تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری خاص (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)دشواری در هیجانهای تحصیلی مطلوب و اشتیاق تحصیلی کاهش یافته در دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص، چالش متداولی هستند که نیاز به توجه فزایندهای دارند و پژوهش درباره راه حلهای مؤثر، ضرورتی انکار ناپذیر است. هدف ...
 
- 
تاثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر خوشبینی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر خوشبینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان ابتدایی شهر اردبیل انجام شد. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه و پیگیری 3 ماهه بود. ...
 
- 
اعتبارسنجی فرم کوتاه مقیاس استفاده جبری از اینترنت در دانشجویان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)استفاده بیش از حد و نادرست از اینترنت خطر اعتیاد به اینترنت را به دنبال دارد. بدلیل اهمیت موضوع اعتیاد به اینترنت، در این پژوهش به تعیین ویژگیهای روان سنجی فرم کوتاه مقیاس استفاده جبری از اینترنت گیمل و همکاران (2019) ...
 
- 
مدل یابی ساختاری تأثیر فرهنگ مدرسه بر بهزیستی روانشناختی با نقش میانجی خودشیفتگی و هیجانات پیشرفت (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)هدف پژوهش حاضر بررسی مدلیابی ساختاری تأثیر فرهنگ مدرسه بر بهزیستی روانشناختی با نقش میانجی خودشیفتگی و هیجانات پیشرفت دانش آموزان با روش پژوهش، همبستگی مدل معادلات ساختاری بوده است. جامعه آماری این پژوهش، دانشآموزان مدارس ...
 
- 
نشاط ذهنی دانشآموزان دختر: نقش سبکهای دلبستگی و بیگانگی از والدین با میانجیگری نیازهای اساسی روانشناختی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)هدف این پژوهش، تعیین نقش سبکهای دلبستگی و بیگانگی از والدین در تبیین نشاط ذهنی دانشآموزان دختر با میانجیگری نیازهای اساسی روانشناختی ابود. جامعه آماری این پژوهش توصیفی – همبستگی حدودا 3300 نفر و شامل همه دانشآموزان دختر ...
 
- 
تجربه زیسته معلمان مدارس ابتدایی از چالشها و فرصت های آموزش به شیوه الکترونیکی در بستر شبکه شاد (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)پژوهش حاضر با هدف تحلیل پدیدارشناسانه ادراک معلمان مدارس ابتدایی از چالش ها و فرصت های آموزش به شیوه الکترونیکی در بستر نرمافزار شاد انجام شد. این مطالعه از نوع کیفی و با استفاده از روش پدیدارشناسی بود و با بهرهگیری از ...
 
- 
اثربخشی مداخله انگیزشی مبتنی بر تغییر ذهنیت بر اهمالکاری تحصیلی و درماندگی آموخته شده دانشآموزان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی مداخله انگیزشی مبتنی بر تغییر ذهنیت بر اهمالکاری تحصیلی و درماندگی آموخته شده دانشآموزان انجام شد. طرح پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون پسآزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه مورد ...
 
- 
رابطه ترومایکودکی با افکار خودکشی در دانشآموزان: نقش میانجی ذهنی سازی و ذهنآگاهی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)پژوهـش حاضـر بـا هـدف رابطـه ترومـایکودکـی بـا افـکار خودکشـی بـا توجـه بـه نقـش میانجی ذهنیسازی و ذهنآگاهی در دانشآموزان انجام شد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی از نوع معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان ...
 
- 
ارائه الگوی ساختاری اضطراب امتحان بر اساس کمالگرایی با میانجیگری ترس از ارزیابی منفی در دانش آموزان شهر تهران (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-11-21)پژوهش حاضر باهدف ارائه الگوی ساختاری اضطراب امتحان بر اساس کمالگرایی با میانجیگری ترس از ارزیابی منفی در دانشآموزان انجامشده است. طرح پژوهش توصیفی از نوع مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش ...
 



