نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریعت نژاد, علیfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, سید نجم الدینfa_IR
dc.contributor.authorیاراحمدی, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T23:38:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T23:38:22Z
dc.date.available1403-12-20T23:38:22Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T23:38:22Z
dc.date.issued2024-09-22en_US
dc.date.issued1403-07-01fa_IR
dc.date.submitted2023-05-12en_US
dc.date.submitted1402-02-22fa_IR
dc.identifier.citationشریعت نژاد, علی, موسوی, سید نجم الدین, یاراحمدی, لیلا. (1403). امضای برند برای شرکت‌های صادرکننده در صنعت فرش؛ تحلیل عوامل پیشایندی و پسایندی با روش FCM. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی, 7(3), 19-37. doi: 10.22034/jiba.2023.56575.2051fa_IR
dc.identifier.issn2588-5057
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiba.2023.56575.2051
dc.identifier.urihttps://jiba.tabrizu.ac.ir/article_16925.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1135399
dc.description.abstractپتانسیل‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های صادراتی در صنعت فرش به صورتی است که شرکت‌های صادراتی فعال در این حوزه از توانش بالایی برای ایجاد امضای برند در صنعت فرش در بازارهای بین المللی دارند. لذا پژوهش حاضر باهدف شناسایی عناصر پیشایندی و پسایندی امضای برند برای شرکت‌های صادرکننده فرش و تحلیل این عناصر با استفاده از روش نقشه شناختی فازی (FCM) انجام پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع پیمایشی محسوب می‌شود. پژوهش حاضر، از لحاظ ‏روش شناسی در زمره پژوهش‌های آمیخته با رویکرد کیفی و کمی در پارادایم قیاسی، استقرایی ‏است. جامعه آماری پژوهش، خبرگان هستند که 30 نفر از ‏آن‌ها بر اساس اصل کفایت نظری و با استفاده‎ ‎از روش‎ ‎نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده‌اند. ابزار‎ ‎گردآوری اطلاعات‎ در ‏بخش کیفی پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش ‏کمی، پرسشنامه می‌باشد که روایی و پایایی آن‌ها به ترتیب از طریق ضریبCVR و آزمون کاپای-کوهن و در بخش پرسشنامه با ‌استفاده از روایی محتوایی و پایایی بازآزمون تأیید شده است. در بخش کیفی، داده‌های بدست آمده از مصاحبه با استفاده از نرم‌افزار ‏MAXQDA و روش کدگذاری تحلیل شد و پیشایندها و پسایندهای امضای برند شناسایی شدند. ‏سپس در بخش کمی پژوهش، با استفاده از روش ‏‎ FCMنقشه شناختی فازی امضای برند ارائه و مهمترین عوامل پیشایندی و پسایندی امضای برند مشخص ‏شدند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of International Business Administrationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiba.2023.56575.2051
dc.subjectامضای برندfa_IR
dc.subjectشرکت های صادراتیfa_IR
dc.subjectصنعت فرشfa_IR
dc.subjectنقشه شناختی فازیfa_IR
dc.subjectبازاریابی در مدیریت کسب و کار بین المللیfa_IR
dc.titleامضای برند برای شرکت‌های صادرکننده در صنعت فرش؛ تحلیل عوامل پیشایندی و پسایندی با روش FCMfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه لرستان، لرستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه لرستان، لرستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقصاد، دانشگاه لرستان، لرستان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage19
dc.citation.epage37
nlai.contributor.orcid0000-0002-6969-7729
nlai.contributor.orcid0000-0002-6250-1076


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد