مرور دوره 7, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
تحلیل نقش انعطافپذیری استراتژیک در طراحی اتحادهای استراتژیک بینالمللی: مطالعهای در صنعت پیمانکاری
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)تصمیمگیری دربارۀ سازوکار و الگوی حاکم بر اتحادهای استراتژیک بینالمللی در زمره حساسترین و چالشبرانگیزترین تصمیمات شرکای اتحاد قرار دارد. اتحادهایی که با نادیدهگرفتن این مسئله شکل میگیرند، با پیچیدگیهای متعددی در تحقق ...
-
بررسی تأثیر تصویر ذهنی بر قصد خرید کالای وارداتی با تأکید بر نقش قومگرایی مصرف
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)در حوزه رفتار مصرفکننده، بازارهای جهانی سبب شده تا مصرفکنندگان امکان انتخاب وسیعتری از بین کالاهای تولیدی داشته باشند که قصد خرید آنان را تحت تأثیر قرار میدهد. تصویر ذهنی مصرفکننده و همچنین نقش متغیری از نوع فرهنگ ...
-
مدل مشارکت مشتری در خلق ارزش برند کفش تبریز در شبکههای اجتماعی دو کشور ایران و عراق
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)با توجه به اینکه عمده مقصد صادراتی کفش تبریز کشور عراق است، لذا بررسی و مقایسه این موضوع که مشارکت مشتری در خلق ارزش برند کفش تبریز در شبکههای اجتماعی دو کشور ایران و عراق چگونه میباشد، به مدیران کمک خواهد کرد تا ابعاد ...
-
مدل بهبود صادرات کارآفرینان صنایع کوچک و متوسط ایران با محوریت تدوین کار راهه شغلی
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)صادرات و بهبود آن برای بنگاه های کوچک و متوسط یک موضوع مهم و محوری است که به عنوان ابزاری برای رسیدن به رشد مطلوب اقتصادی و توسعه پایدار است. یکی از اهرم های موفقیت این صنایع صادرات کارآفرینانه است، که در این راستا با توجه ...
-
مدلسازی عوامل مؤثر بر شناسایی فرصتهای کارآفرینی در گردشگری درمانی با استفاده از روش ساختاری تفسیری
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)گردشگری درمانی امروزه از مهمترین شاخههای گردشگری میباشد و منافع اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای کشور دارد. ازآنجاکه رتبه ایران علیرغم داشتن فرصتهای مناسب و مزیت های نسبی منطقه ای در این حوزه از جایگاه مناسبی در سطح جهانی ...
-
شناسایی الگوی توسعه فناوری فضایی در ایران با رویکرد تجاریسازی
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)توسعه فناوری فضایی، هزینه های بسیار سنگینی دارد. توجه به تجاری سازی این فناوری و کسب درآمد از آن بهعنوان راهکاری برای جبران بخشی از هزینههای اکتساب فناوری، می تواند مسیر توسعه آن را در آینده هموار و پایدار نماید و به ...
-
بهبود عملکرد سازمانی: نقش زنجیرهتامین 4.0 و تامین مالی در کاهش ریسک زنجیرهتامین
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)این تحقیق به بررسی تاثیر زنجیره تامین 4.0 و استراتژی های تامین مالی پیشرفته بر عملکرد سازمانی در بخش صادرات صنایع غذایی می پردازد. تمرکز ما بر نقش محوری ریسک زنجیره تامین است که به عنوان یک میانجی عمل می کند. ماهیت سریع و ...
-
شبکهسازی و کسب دانش بینالمللی در شرکتهای کوچک و متوسط: نقش ذهنیت جهانی و میانجیگری گرایش کارآفرینی بینالمللی
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)اخیراً شرکتهای کوچک و متوسط فعالیتهای خود را در سطح بینالمللی گسترش دادهاند. با این حال فرآیند بینالمللیسازی ساده نیست و با توجه به رقابت روزافزون بازارهای بینالمللی، و از سویی کمبود منابع، دانش و تجربه این شرکتها ...
-
طراحی مدل سنجش آمادگی کسب و کارهای چندملیتی به منظور استقرار سیستمهای اطلاعاتی استراتژیک
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)فناوری اطلاعات، قابلیتها و پتانسیلهای ارزشمندی جهت ایجاد و یا تغییر مزیت رقابتی کسب و کارها بهویژه در عرصه بینالمللی دارد و این مهم سبب پیدایش مفهوم سیستمهای اطلاعاتی استراتژیک گردید. هر سیستم اطلاعاتی که بتواند اهداف، ...
-
امضای برند برای شرکتهای صادرکننده در صنعت فرش؛ تحلیل عوامل پیشایندی و پسایندی با روش FCM
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)پتانسیلها و قابلیتهای شرکتهای صادراتی در صنعت فرش به صورتی است که شرکتهای صادراتی فعال در این حوزه از توانش بالایی برای ایجاد امضای برند در صنعت فرش در بازارهای بین المللی دارند. لذا پژوهش حاضر باهدف شناسایی عناصر ...



