ارائه و اعتباریابی مدل شایستگیهای کارآفرینی برای بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان
(ندگان)پدیدآور
ملکی پور, احمد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر ارائه و اعتباریابی مدل شایستگیهای کارآفرینی برای بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان بود. روش پژوهش حاضر از زمره تحقیقات ترکیبی اکتشافی متوالی و از نوع الگوسازی بوده، که در دو بخش کیفی و کمی انجام گرفته است. ابزار پژوهش در این تحقیق مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته است. یافتهها نشان داد مدل نهایی شایستگیهای کارآفرینی در بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان شامل 6 سازه شایستگیها (دانش، نگرش، مدیریت کارآفرینانه، ادارک کارآفرینانه، فرصت کارآفرینانه و ارتباط کارآفرینانه) و 42 مولفه بود. بدین صورت که سازه شایستگی دانشی 9 مولفه، سازه شایستگی نگرشی 11 مولفه، سازه شایستگی مدیریتی 9 مولفه، سازه شایستگی ادراکی 6 مولفه، سازه شایستگی فرصت آفرینی 4 مولفه و سازه شایستگی ارتباط کارآفرینانه 4 مولفه است. بنابراین ضروریست که دست اندرکاران و برنامهریزان درسی دانشگاه فرهنگیان برای پرورش معلم کارآفرین، طراحی و بازنگری سرفصلهای دروس را براساس مدل موجود مورد توجه قرار دهند. نابراین ضروریست که دست اندرکاران و برنامهریزان درسی دانشگاه فرهنگیان برای پرورش معلم کارآفرین، طراحی و بازنگری سرفصلهای دروس را براساس مدل موجود مورد توجه قرار دهند.
کلید واژگان
شایستگیدروس
آموزش کارآفرینی
سرفصلهای دانشگاه فرهنگیان
علوم تربیتی
شماره نشریه
53تاریخ نشر
2024-02-201402-12-01
ناشر
سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT
سازمان پدید آورنده
استادیار، آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.شاپا
2676-75032676-7511



