مرور دوره 27, شماره 53 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
- 
تدوین و اعتباریابی چارچوبی برای طراحی و تولید کتاب درسی دانشگاهی الکترونیکی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)پژوهش حاضر با هدف تدوین و اعتباریابی چارچوبی برای طراحی و تولید کتابهای درسی دانشگاهی الکترونیکی انجام شد. برای رسیدن به این هدف، از روش پژوهش آمیخته از نوع طرح اکتشافی استفاده شد. در ابتدا، با استفاده از تحلیل محتوای ...
 
- 
چالشها و راهکارهای دروس عمومی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر کتابهای درسی از نظر دانشجویان (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی چالشها و راهکارهای دروس عمومی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر کتابهای درسی ازنظر دانشجویان بود. برای دستیابی به هدف پژوهش، از روش تحلیل محتوای کیفی بهره گرفته شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجو- ...
 
- 
ارائه و اعتباریابی مدل شایستگیهای کارآفرینی برای بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)هدف پژوهش حاضر ارائه و اعتباریابی مدل شایستگیهای کارآفرینی برای بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان بود. روش پژوهش حاضر از زمره تحقیقات ترکیبی اکتشافی متوالی و از نوع الگوسازی بوده، که در دو بخش کیفی و کمی انجام گرفته ...
 
- 
صفحه شناسنامه (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)
 
- 
آموزش ادبیات نثر فارسی: واکاوی منابع آموزشی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)گزینش و ارزیابی منابع آموزشی بر افزایش و کاهش کیفیت یادگیری و یاددهی و رسیدن به اهداف آموزشی تأثیرگذار است. مدرسان برای ارزیابی منابع آموزشی نیاز به ابزارهای مطمئن و معتبر دارند. با توجه به نبود بازبینهی مناسب برای ارزیابی ...
 
- 
نقدی بر کتاب طراحی و تکنولوژی آموزشی، روندها و مسائل مبتنی بر معیارهای کتاب درسی دانشگاهی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)هدف از پژوهش حاضر، نقد کتاب «طراحی و تکنولوژیآموزشی، روندها و مسائل» به عنوان یکی از کتب دانشگاهی حوزه تخصصی تکنولوژیآموزشی است. روش پژوهش، تحلیل انتقادی براساس معیارهای ارزشیابی کتابهای درسی دانشگاهی منصوریان(1392) است. ...
 
- 
شناسایی مؤلفههای مؤثر در طراحی محیط آموزش مجازی دورۀ تربیت تدوینگری متون درسی مبتنی بر تجربۀ زیستۀ اساتید کارآموز (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)پژوهش حاضر با هدف شناسایی و استخراج مؤلفههای مؤثر در طراحی محیط آموزش مجازی دورۀ تربیت تدوینگری متون درسی مبتنی بر تحلیل تجربیات زیستۀ اساتیدکارآموز در حوزههای علمیۀ خواهران انجام شد. این مطالعۀ کیفی به روش تحقیق ...
 
- 
طراحی الگوی چابک سازی کتب و برنامههای درسی آموزش عالی: مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی چابک سازی کتب و برنامههای درسی آموزش عالی بود. به این منظور از روش داده بنیاد و رویکرد اشتراوس و کوربین استفاده گردید. میدان پژوهش، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بودند. دادههای ...
 
- 
واکاوی شاخصههای پوچزدایی از برنامههای درسی در راستای غنیسازی محتوای کتابهای درسی دانشگاه فرهنگیان (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)هدف پژوهش حاضر شناسایی مؤلفههای پوچزدایی از برنامههای درسی رشتۀ آموزش ابتدایی در راستای غنیسازی کتب دانشگاهی دانشجوـمعلمان در دانشگاه فرهنگیان بود. روش پژوهش تحلیل محتوای کیفی با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون بود. ...
 
- 
ارزیابی کتاب «فن ترجمه و تعریب کاربردی» بر اساس معیارهای ارزیابی کتاب درسی دانشگاهی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2024-02-20)نظر به نقش بیبدیل ترجمه در ارتباطات عصر کنونی، کتابهای تألیفی در این زمینه نیز رشد داشته است. از جمله این کتابها که در حوزه آموزش ترجمه و تعریب به رشته تحریر درآمده، میتوان به کتاب «فن ترجمه و تعریب کاربردی» نوشته علی ...
 



