نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملکی پور, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T22:49:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T22:49:28Z
dc.date.available1403-12-20T22:49:28Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T22:49:28Z
dc.date.issued2024-02-20en_US
dc.date.issued1402-12-01fa_IR
dc.date.submitted2024-01-31en_US
dc.date.submitted1402-11-11fa_IR
dc.identifier.citationملکی پور, احمد. (1402). ارائه و اعتباریابی مدل شایستگی‌های کارآفرینی برای بازنگری سرفصل‌های دروس دانشگاه فرهنگیان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 27(53), 273-297. doi: 10.30487/rwab.2024.2021810.1600fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2024.2021810.1600
dc.identifier.urihttps://jut.samt.ac.ir/article_715426.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1131350
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر ارائه و اعتباریابی مدل شایستگی‌های کارآفرینی برای بازنگری سرفصل‌های دروس دانشگاه فرهنگیان بود. روش پژوهش حاضر از زمره تحقیقات ترکیبی اکتشافی متوالی و از نوع الگوسازی بوده، که در دو بخش کیفی و کمی انجام گرفته است. ابزار پژوهش در این تحقیق مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته است. یافته‌ها نشان داد مدل نهایی شایستگی‌های کارآفرینی در بازنگری سرفصل‌های دروس دانشگاه فرهنگیان شامل 6 سازه شایستگی‌ها (دانش، نگرش، مدیریت کارآفرینانه، ادارک کارآفرینانه، فرصت کارآفرینانه و ارتباط کارآفرینانه) و 42 مولفه بود. بدین صورت که سازه شایستگی دانشی 9 مولفه، سازه شایستگی نگرشی 11 مولفه، سازه شایستگی مدیریتی 9 مولفه، سازه شایستگی ادراکی 6 مولفه، سازه شایستگی فرصت آفرینی 4 مولفه و سازه شایستگی ارتباط کارآفرینانه 4 مولفه است. بنابراین ضروریست که دست اندرکاران و برنامه‌ریزان درسی دانشگاه فرهنگیان برای پرورش معلم کارآفرین، طراحی و بازنگری سرفصل‌های دروس را براساس مدل موجود مورد توجه قرار دهند. نابراین ضروریست که دست اندرکاران و برنامه‌ریزان درسی دانشگاه فرهنگیان برای پرورش معلم کارآفرین، طراحی و بازنگری سرفصل‌های دروس را براساس مدل موجود مورد توجه قرار دهند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2024.2021810.1600
dc.subjectشایستگیfa_IR
dc.subjectدروسfa_IR
dc.subjectآموزش کارآفرینیfa_IR
dc.subjectسرفصل‌های دانشگاه فرهنگیانfa_IR
dc.subjectعلوم تربیتیfa_IR
dc.titleارائه و اعتباریابی مدل شایستگی‌های کارآفرینی برای بازنگری سرفصل‌های دروس دانشگاه فرهنگیانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue53
dc.citation.spage273
dc.citation.epage297


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد