| dc.contributor.author | ملکی پور, احمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-20T22:49:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-10T22:49:28Z | |
| dc.date.available | 1403-12-20T22:49:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-10T22:49:28Z | |
| dc.date.issued | 2024-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2024-01-31 | en_US |
| dc.date.submitted | 1402-11-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ملکی پور, احمد. (1402). ارائه و اعتباریابی مدل شایستگیهای کارآفرینی برای بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 27(53), 273-297. doi: 10.30487/rwab.2024.2021810.1600 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-7503 | |
| dc.identifier.issn | 2676-7511 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2024.2021810.1600 | |
| dc.identifier.uri | https://jut.samt.ac.ir/article_715426.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1131350 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر ارائه و اعتباریابی مدل شایستگیهای کارآفرینی برای بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان بود. روش پژوهش حاضر از زمره تحقیقات ترکیبی اکتشافی متوالی و از نوع الگوسازی بوده، که در دو بخش کیفی و کمی انجام گرفته است. ابزار پژوهش در این تحقیق مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته است. یافتهها نشان داد مدل نهایی شایستگیهای کارآفرینی در بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان شامل 6 سازه شایستگیها (دانش، نگرش، مدیریت کارآفرینانه، ادارک کارآفرینانه، فرصت کارآفرینانه و ارتباط کارآفرینانه) و 42 مولفه بود. بدین صورت که سازه شایستگی دانشی 9 مولفه، سازه شایستگی نگرشی 11 مولفه، سازه شایستگی مدیریتی 9 مولفه، سازه شایستگی ادراکی 6 مولفه، سازه شایستگی فرصت آفرینی 4 مولفه و سازه شایستگی ارتباط کارآفرینانه 4 مولفه است. بنابراین ضروریست که دست اندرکاران و برنامهریزان درسی دانشگاه فرهنگیان برای پرورش معلم کارآفرین، طراحی و بازنگری سرفصلهای دروس را براساس مدل موجود مورد توجه قرار دهند. نابراین ضروریست که دست اندرکاران و برنامهریزان درسی دانشگاه فرهنگیان برای پرورش معلم کارآفرین، طراحی و بازنگری سرفصلهای دروس را براساس مدل موجود مورد توجه قرار دهند. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها | fa_IR |
| dc.publisher | Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | University Textbooks; Research and Writting | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2024.2021810.1600 | |
| dc.subject | شایستگی | fa_IR |
| dc.subject | دروس | fa_IR |
| dc.subject | آموزش کارآفرینی | fa_IR |
| dc.subject | سرفصلهای دانشگاه فرهنگیان | fa_IR |
| dc.subject | علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.title | ارائه و اعتباریابی مدل شایستگیهای کارآفرینی برای بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاه فرهنگیان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 27 | |
| dc.citation.issue | 53 | |
| dc.citation.spage | 273 | |
| dc.citation.epage | 297 | |