• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 15, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 15, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت بندی فرصت‌های کارآفرینانه در حوزه استارتاپ‌های رسانه‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    عقبایی, محدثهکریمی, آصفلبافی, سمیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    320.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقالات پژوهشی آمیخته
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با ظهور رسانه­ های دیجیتال در صنعت رسانه و تسهیل تولید و توزیع محتوا، کسب‌وکارهای نوپای زیادی در صنعت رسانه ایجادشده است. با توجه به ارتباط دوسویه‌ کارآفرینی و رسانه، شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه موجود در این صنعت از برجسته‌ترین نیازهای این حوزه محسوب می‌شود. در حال حاضر پژوهش‌های معدودی در رابطه با کارآفرینی رسانه‌ای و شناسایی فرصت‌های این صنعت در ایران انجام‌شده است. پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از حیث جمع آوری و تحلیل داده ها، پژوهشی آمیخته اکتشافی محسوب می شود . هدف این پژوهش شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه در استارتاپ‌های رسانه‌ای در ایران بوده است. در این پژوهش برای شناسایی فرصت‌های موجود در حوزه استارتاپ‌های رسانه‌ای با 12 نفر از خبرگان و کارآفرینان رسانه‌ای مصاحبه‌های عمیق-نیمه ساختاریافته صورت گرفت. در بخش کیفی از شیوه نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری و در بخش کمی نیز از نمونه بر اساس تکنیک نمونه گیری سیستماتیک استفاده شد. جمع آوری داده با دو شیوه مصاحبه عمیق (در بخش کیفی) و پرسشنامه (در بخش کمی) انجام گردید. در بخش کیفی با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون فرصت‌های موجود در این بخش از صنعت، شناسایی شد. علاوه بر این، برای تعیین رابطه بین روندها و فرصت‌های شناسایی‌شده و شدت اثرگذاری‌شان بر یکدیگر، پرسشنامه مقایسات زوجی طراحی و بین خبرگان و کارآفرینان توزیع شد. داده‌های حاصل از این پرسشنامه‌ها با استفاده از تکنیک DEMATEL تحلیل شدند و در نهایت 67 فرصت در 9 بخش مختلف صنعت معرفی گردید. این فرصت‌ها شامل فرصت­های خبری، سرگرمی، اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی، آموزشی و فرهنگی بودند.
    کلید واژگان
    رسانه های دیجیتال
    استارتاپ های رسانه ای
    کارآفرینی رسانه‌ای
    شناسایی فرصت

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2022-08-23
    1401-06-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، پردیس فارابی دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، تهران، ایران.
    استادیار پژوهشکده جامعه و اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)، تهران، ایران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2022.310680.653463
    https://jed.ut.ac.ir/article_89057.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/985811

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب