• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 6, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 6, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب شناسی محتوای آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش

    (ندگان)پدیدآور
    روح الامینی, عیسیمهرآوران, محمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    580.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مرکــز‌ آمــوزش‌ زبــان‌ و‌ معــارف‌ اســلامی‌ (مدرســه‌ المهــدی)‌ وابســته‌ بــه‌ جامعــه‌ المصطفــی‌  یکـی‌ از‌ با سـابقه‌ ترین‌ مراکـز‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی‌ اسـت.‌ طـلاب‌ غیـر‌ ایرانـی‌ قبـل‌ از‌ شـروع‌ تحصیـل‌ در‌ جامعـه‌ المصطفـی‌ در‌ مـدت‌ شـش‌ مـاه‌ زبـان‌ فارسـی‌ را‌ در‌ ایـن‌ مرکـز‌ فرا می‌ گیرنـد.‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی‌ بـا‌ مشـکات‌ و‌ آسـیب هایی‌ همـراه‌ اسـت‌ کـه‌ شـناخت‌ آنهـا‌ جهـت‌ چـاره‌ جویــی‌ بــرای‌ رفــع‌ آنهــا،‌ لازم‌ و‌ ضــروری‌ اســت.‌ پژوهــش‌ حاضــر‌ بــا‌ عنــوان‌ «آســیب‌ شناســی‌ محتـوای‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی‌ در‌ مرکـز‌ آمـوزش‌ زبـان‌ و‌ معـارف‌ اسـامی»‌ ایـن‌ امـر‌ را‌ بررسـی‌ و‌ تحلیـل‌ کـرده‌ اسـت.‌ بـرای‌ ایـن‌ منظـور،‌ نگارنـدگان،‌ از‌ شـیوۀ‌ پرسـش‌ نامه‌ و‌ مصاحبـه‌ بـا‌ زبـان‌  آمـوزان‌ و‌ مدرسـان‌ زبـان‌ فارسـی‌ و‌ معـارف‌ اسـامی‌ در‌ مرکـز‌ آمـوزش‌ زبـان‌ جامعـه‌ المصطفـی‌ در‌ قـم‌ اسـتفاده‌ کـرده‌ و‌ آسـیب‌ها‌ و‌ مشـکات‌ موجـود‌ را‌ از‌ دیـد‌ طلـاب‌ و‌ مدرسـان‌ از‌ منظـر‌ محتــوای‌ درســی،‌ بررســی‌ و‌ یافته‌هــا‌ را‌ تحلیــل‌ کرده‌انــد.‌در‌ ایــن‌ تحقیــق،‌ کتاب‌ هــای‌ درســی،‌ کتاب‌ هـای‌ کار‌ و‌ کمـک‌ درسـی‌ و‌ فیلم هـای‌ آموزشـی،‌ از‌ دیـد‌ طلـاب‌ و‌ مدرسـان،‌ بررسـی‌ و‌ ارزیابـی‌ شـده‌ اند.‌ برمبنـای‌ ایـن‌ پژوهـش‌ در‌ کنـار‌ نقـاط‌ ّ قـوت،‌ مهمتریـن‌ آسـیب‌ های‌ محتـوای‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی‌ عبارتنـد‌ از:‌ بـه‌ روز‌ نبـودن‌ متـون‌ آموزشـی،‌ نبـودن‌ فیلم‌ هـای‌ مناسـب‌ بـرای‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی،‌ نبـود‌ هماهنگـی‌ کامـل‌ بیـن‌ گروه هـای‌ علمـی‌ بـرای‌ تدویـن‌ کتاب‌ هـای‌ درســی.‌ در‌ پایــان‌ نیــز‌ راهکارهایــی‌ بــرای‌ ارتقــای کیفیــت‌ محتــوای‌ آمــوزش‌ زبــان‌ فارســی‌ در‌ مدرسـه‌ المهـدی‌ پیشـنهاد‌ شـده‌ اسـت.‌
    کلید واژگان
    آموزش‌ زبان‌ فارسی
    ‌آسیب‌ شناسی
    ‌متون‌ آموزشی
    ‌زبان‌ آموز
    ‌جامعه‌ المصطفی

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    جامعه المصطفی العالمیه
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدرس زبان فارسی مدرسه المهدی قم
    دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه قم

    شاپا
    2538-6042
    URI
    http://maz.journals.miu.ac.ir/article_5860.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/967461

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب