نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorروح الامینی, عیسیfa_IR
dc.contributor.authorمهرآوران, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1402-02-12T20:55:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-05-02T20:55:40Z
dc.date.available1402-02-12T20:55:40Zfa_IR
dc.date.available2023-05-02T20:55:40Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2021-05-30en_US
dc.date.submitted1400-03-09fa_IR
dc.identifier.citationروح الامینی, عیسی, مهرآوران, محمود. (1399). آسیب شناسی محتوای آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش. مطالعات آموزش زبان فارسی, 6(10), 91-112.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_5860.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/967461
dc.description.abstractمرکــز‌ آمــوزش‌ زبــان‌ و‌ معــارف‌ اســلامی‌ (مدرســه‌ المهــدی)‌ وابســته‌ بــه‌ جامعــه‌ المصطفــی‌  یکـی‌ از‌ با سـابقه‌ ترین‌ مراکـز‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی‌ اسـت.‌ طـلاب‌ غیـر‌ ایرانـی‌ قبـل‌ از‌ شـروع‌ تحصیـل‌ در‌ جامعـه‌ المصطفـی‌ در‌ مـدت‌ شـش‌ مـاه‌ زبـان‌ فارسـی‌ را‌ در‌ ایـن‌ مرکـز‌ فرا می‌ گیرنـد.‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی‌ بـا‌ مشـکات‌ و‌ آسـیب هایی‌ همـراه‌ اسـت‌ کـه‌ شـناخت‌ آنهـا‌ جهـت‌ چـاره‌ جویــی‌ بــرای‌ رفــع‌ آنهــا،‌ لازم‌ و‌ ضــروری‌ اســت.‌ پژوهــش‌ حاضــر‌ بــا‌ عنــوان‌ «آســیب‌ شناســی‌ محتـوای‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی‌ در‌ مرکـز‌ آمـوزش‌ زبـان‌ و‌ معـارف‌ اسـامی»‌ ایـن‌ امـر‌ را‌ بررسـی‌ و‌ تحلیـل‌ کـرده‌ اسـت.‌ بـرای‌ ایـن‌ منظـور،‌ نگارنـدگان،‌ از‌ شـیوۀ‌ پرسـش‌ نامه‌ و‌ مصاحبـه‌ بـا‌ زبـان‌  آمـوزان‌ و‌ مدرسـان‌ زبـان‌ فارسـی‌ و‌ معـارف‌ اسـامی‌ در‌ مرکـز‌ آمـوزش‌ زبـان‌ جامعـه‌ المصطفـی‌ در‌ قـم‌ اسـتفاده‌ کـرده‌ و‌ آسـیب‌ها‌ و‌ مشـکات‌ موجـود‌ را‌ از‌ دیـد‌ طلـاب‌ و‌ مدرسـان‌ از‌ منظـر‌ محتــوای‌ درســی،‌ بررســی‌ و‌ یافته‌هــا‌ را‌ تحلیــل‌ کرده‌انــد.‌در‌ ایــن‌ تحقیــق،‌ کتاب‌ هــای‌ درســی،‌ کتاب‌ هـای‌ کار‌ و‌ کمـک‌ درسـی‌ و‌ فیلم هـای‌ آموزشـی،‌ از‌ دیـد‌ طلـاب‌ و‌ مدرسـان،‌ بررسـی‌ و‌ ارزیابـی‌ شـده‌ اند.‌ برمبنـای‌ ایـن‌ پژوهـش‌ در‌ کنـار‌ نقـاط‌ ّ قـوت،‌ مهمتریـن‌ آسـیب‌ های‌ محتـوای‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی‌ عبارتنـد‌ از:‌ بـه‌ روز‌ نبـودن‌ متـون‌ آموزشـی،‌ نبـودن‌ فیلم‌ هـای‌ مناسـب‌ بـرای‌ آمـوزش‌ زبـان‌ فارسـی،‌ نبـود‌ هماهنگـی‌ کامـل‌ بیـن‌ گروه هـای‌ علمـی‌ بـرای‌ تدویـن‌ کتاب‌ هـای‌ درســی.‌ در‌ پایــان‌ نیــز‌ راهکارهایــی‌ بــرای‌ ارتقــای کیفیــت‌ محتــوای‌ آمــوزش‌ زبــان‌ فارســی‌ در‌ مدرسـه‌ المهـدی‌ پیشـنهاد‌ شـده‌ اسـت.‌fa_IR
dc.format.extent580
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectآموزش‌ زبان‌ فارسیfa_IR
dc.subject‌آسیب‌ شناسیfa_IR
dc.subject‌متون‌ آموزشیfa_IR
dc.subject‌زبان‌ آموزfa_IR
dc.subject‌جامعه‌ المصطفیfa_IR
dc.titleآسیب شناسی محتوای آموزش زبان فارسی در مرکز آموزشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدرس زبان فارسی مدرسه المهدی قمfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه قمfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue10
dc.citation.spage91
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد