نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفاطمی منش, علیfa_IR
dc.date.accessioned1402-02-12T20:44:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-05-02T20:44:45Z
dc.date.available1402-02-12T20:44:44Zfa_IR
dc.date.available2023-05-02T20:44:45Z
dc.date.issued2022-09-23en_US
dc.date.issued1401-07-01fa_IR
dc.date.submitted2022-10-30en_US
dc.date.submitted1401-08-08fa_IR
dc.identifier.citationفاطمی منش, علی. (1401). مطالعه موردی شیوه‌های تدریس نگارش در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی(ص) العالمیه. مطالعات آموزش زبان فارسی, 7(12), 255-281.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_7312.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/967456
dc.description.abstractآموزش «نوشتن» از جمله مهارت‌های مهمی است که می‌توان از آن به عنوان اولین تلاش‌های انسان برای آموزش «زبان» نام برد. مهارت «نوشتن»، در بین مهارت‌های زبانی، یکی از دغدغه‌های جدّی در امر آموزش بوده و نیازمند توجّه به نیازهای مخاطبان در طول تحصیل و بایسته‌های نوشتن است. یکی از مراکز مهم آموزش زبان فارسی، جامعة المصطفی(ص) العالمیه است که زبان‌‌آموزان غیر ایرانی برای کسب معارف اسلامی وارد مرکز می‌شوند و پس از گذراندن زبان فارسی در رشته‌های تخصصی مشغول به تحصیل می‌شوند. از آنجاکه بیشتر زبان‌آموزان، در زمان حضور در جامعة المصطفی فرایند آموزشی را باید به زبان فارسی ادامه دهند، نگارنده در این تحقیق در نظر دارد با مطالعۀ موردی شیوه‌های تدریس نگارش در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، نقاط قوت و ضعف شیوۀ آموزشی نگارش را در آن مرکز بررسی کند. برای این منظور 30 کلاس آموزش نگارش به غیرفارسی‌زبانان به صورت حضوری و از طریق مصاحبه با اساتید بررسی گردید. شیوۀ تحلیل کلاس‌ها بر اساس رویکرد کانینگورث (1995) است که رویکردی توصیفی بوده و تلاش می‌کند با طرح چند سؤال و پاسخ به آن، جایگاه و روش یک کتاب را از نظر آموزشی مشخص نماید. پس از بررسی داده‌ها با نرم‌افزار spss نتایج تحلیل نشان داد که استادان عموماً به شیوۀ سنّتی و محصول‌محور در کلاس نگارش تدریس می‌کنند، به نیازهای زبان‌آموزان توجّه جدّی نمی‌شود و محتوایی به صورت مکتوب یا استادساخته در کلاس عرضه نمی‌شود. تأکید استادان زبان، بیشتر تصحیح نوشتار و نه آموزش نوشتار است؛ به همین دلیل دستور و دانش زبانی در اولویت آموزش قرار دارد.fa_IR
dc.format.extent1949
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectمهارت نوشتنfa_IR
dc.subjectمطالعۀ موردیfa_IR
dc.subjectروش آموزشfa_IR
dc.subjectرویکرد کانینگورثfa_IR
dc.subjectمرکز آموزش زبان فارسی مدرسۀ المهدی(عج)fa_IR
dc.titleمطالعه موردی شیوه‌های تدریس نگارش در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی(ص) العالمیهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدرس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی(ص) العالمیه، قم، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue12
dc.citation.spage255
dc.citation.epage281


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد